Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor Tesco Turcja: Chcemy wprowadzać polskie produkty na rynek turecki

- Z wieloma polskimi producentami prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące eksportu ich produktów na rynek turecki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Murat Saglik, dyrektor handlowy Tesco Turcja.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-12-2010, 15:38
Na zdjęciu (od lewej): Murat Saglik, dyrektor handlowy Tesco Turcja oraz Zafer Caglayan, minister handlu zagranicznego Turcji

Tesco Polska ma potężne plany inwestycyjne na roku 2011 i lata następne. Jak to przełoży się na współpracę między tureckim i polskim oddziałem sieci?

Planowane inwestycje wpłyną bardzo pozytywnie na współpracę między spółkami Tesco. Szczególnie, że nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych rajach na świecie Tesco ma duże plany związane z otwieraniem nowych sklepów.

To także przekłada się na wyniki, rocznie sprzedaż towarów rośnie o ok. 110 proc. To duża szansa dla tureckich dostawców, ale nie tylko. Skorzystają z tego również tysiące producentów z całego świata, w tym także z Polski. Mam nadzieję, że to przyczyni się do znaczonego zwiększenia obrotów handlowych między Polską i Turcją. Naszym celem jest zarówno wprowadzanie artykułów tureckich do Polski, jak i wyrobów polskich do tureckich sklepów. To nasz priorytet.

Poczyniliśmy już pewne kroki w tej sprawie. Rynek został przebadany pod kątem tego, które produkty z Polski mogą być atrakcyjne dla tureckiego konsumenta.

Jakie są efekty przeprowadzonych analiz?

W tej chwili mogę powiedzieć, że już zaczęliśmy wprowadzać na nasz rynek napoje energetyzujące Tiger firmy Foodcare, i chcemy systematycznie zwiększyć ich ilość. Z wieloma innymi polskimi producentami prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące eksportu ich produktów na rynek turecki.

Jak szybko rośnie sprzedaż energetyków w tureckim Tesco?

Nie mogę podać dokładnych liczb, m.in. dlatego że sprzedaż ruszyła niedawno. Mogę jednak powiedzieć, że nasi klienci są bardzo zadowoleni i bardzo im Tiger posmakował.

Jak sytuacja wygląda w przypadku innych produktów? Co z Turcji trafi do Polski, a jakie towary z Polski do tureckich sklepów Tesco?

Nie chciałbym mówić w tej chwili o szczegółach. Do polskich sklepów trafiły już m.in. tureckie cytrusy, ryby i chałwa. Duże możliwości współpracy widzimy także poza kategorią spożywczą. Będziemy przyglądać się polskim sklepom i ich asortymentowi, a następnie rozmawiać z kolegami z polskiego oddziału na temat możliwości rozwijania współpracy.

Jeszcze raz chcę podkreślić, że naszym celem jest wzajemna wymiana, a nie tylko wprowadzenie tureckich produktów na półki polskich sklepów.

Dziękuję za rozmowę.

© Portal Spożywczy 2019-07-19 05:48:44