Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

IK: Marki Agros Nova raczej nie trafią do naszych skandynawskich sieci handlowych

- Agros Nova ma bardzo silne marki, ale to marki typowo polskie, mają nazwy trudne dla wymówienia dla obcokrajowców i nie są tam znane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Detlef Dinsel, partner zarządzający funduszu IK Investment Partners.


Autor: Magdalena Brzózka, Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
Data: 15-12-2010, 10:56
- Trudno byłoby sprzedać z równym sukcesem jak w Polsce wystarcząco dużo produktów marki Łowicz w Skandynawii, gdzie są również lokalne marki i przyzwyczajenia konsumentów - mówi Detlef Dinsel z IK Investment Partners.
Są Państwo właścicielami sieci handlowych w Skandynawii. Czy jest szansa na synergię dla Agros Nova - są plany wprowadzenie polskich produktów do tych sieci?

Agros Nova ma bardzo silne marki, ale to marki typowo polskie, mają nazwy trudne dla wymówienia dla obcokrajowców i nie są tam znane. Dlatego z równym sukcesem jak w Polsce trudno byłoby sprzedać wystarcząco dużo produktów marki Łowicz w Skandynawii, gdzie są również lokalne marki i przyzwyczajenia konsumentów.

A czy skandynawskie sieci mogłyby zaistnieć w Polsce?

Także nie. To również są bardzo lokalne marki, których nazw tym razem Polacy nie byliby w stanie wymówić. Mamy koncepty dostosowane do lokalnych, np. fińskich warunków - niskiej populacji, rozległych obszarów rolniczych. Trudno taki koncept przenieść do innych krajów, nawet tych pobliskich, takich jak Szwecja.

A inne efekty synergii? Przeniesienie do Polski produkcji innych wyrobów spożywczych, które mają Państwo w swoim portfolio?

Nie. W FMCG i handel inwestowaliśmy przez ostatnie 20 lat, dlatego rozumiemy ten rynek i czujemy się na nim kompetentni. Z perspektywy tych doświadczeń wiem, że nie zawsze w takich sytuacjach, o jakie Pani pyta, da się uzyskać pozytywne efekty synergii. O wartości Agros Nova stanowią przede wszystkim jej marki: Łowicz, Fortuna, Garden, Pysio, Tarczyn, Krakus, Kotlin, DrWitt. To czołowy wytwórca przede wszystkim produktów markowch i w pierwszej kolejności w tym obszarze widzimy ogromny potencjał firmy do zagospodarowania.

Czytaj w serwie www.portalspozywczy.pl pozostałe fragmenty wywiadu z Detlefem Dinselem z funduszu IK Investment Partners.

© Portal Spożywczy 2019-09-20 03:19:05