Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sprzedaż wódki w Polsce spada

Blisko 240 mln litrów wódki Polacy kupili od grudnia 2009 r. do listopada 2010 roku - wynika z badań Nielsena. To o ok. 5 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej - podała Rzeczpospolita.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 05-01-2011, 10:06

- Na wyniki ubiegłego roku miała wpływ seria niekorzystnych zdarzeń w drugim i trzecim kwartale: żałoba narodowa, powodzie, fala upałów - mówi "Rz" William Carey, prezes CEDC. Dodaje, że lepsze były ostatnie trzy miesiące 2010 r., które są tradycyjnie czasem żniw dla branży spirytusowej. Carey twierdzi, że w 2011 r. można się spodziewać ożywienia na polskim rynku wódki - pozytywne trendy widać już m.in. w segmencie wódek smakowych.

Jednak nie wszyscy spodziewają się poprawy w tym roku. Stagnację przewiduje firma badawcza Euromonitor International. Z jej wyliczeń wynika, że w 2011 r. sprzedaż wódki zmaleje o niecały 1 proc. i przekroczy nieco 266 mln l. Zaledwie o 0,1 proc., do ok. 12,98 mld zł, zwiększy się wartość sprzedaży.

 

© Portal Spożywczy 2019-07-19 08:12:16