Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Do 2015 r. Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową na świecie

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco z roczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 7,5 proc. będzie w latach 2010-15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród czterech największych sieci handlowych na świecie.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2011, 11:15
Brytyjskie Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową na świecie

Sprzyjać brytyjskiemu operatorowi będą najlepsze praktyki, w takich obszarach jak lojalność i usługi na całym rynku na którym działa Tesco, przede wszystkim w Azji. Według IGD sprzedaż trzeciej na świecie sieci (pod względem wielkości sprzedaży detalicznej) wzrośnie do 2015 r., do ponad 106 mld euro (w porównaniu z 73,7 mld euro w 2010 r).

W listopadzie Tesco ujawniło plany dotyczące czterokrotnego wzrostu dochodów w Chinach do około 4 mld funtów do 2014-15, przy jednoczesnym podwojeniu liczby hipermarketów do ponad 200.

Przeczytaj komentarz prezesa Tesco Polska: Rok 2011 będzie dobry dla handlu - politycy go nie popsują. Gorzej będzie w 2012 r.

Największym detalistą na świecie w 2015 r. będzie nadal Wal-Mart, z CAGR na poziomie 4,7 proc. i globalną sprzedażą o wartości 401,753 mld euro. Warto wspomnieć, że według prognoz IGD w 2014 roku sprzedaż amerykańskiego koncernu przekroczy pół biliona USD.

Tymczasem sieć Carrefour dzięki formatowi Carrefour Planet i silnemu wzrostowi na rynkach wschodzących, utrzyma pozycję numer dwa w światowych rankingach z globalną sprzedażą o wartości 122,360 mld euro (CAGR - 5,9 proc.).

Niemiecki koncern Metro będzie opierać swoją działalność głównie na rynkach międzynarodowych, które będą rosnąć szybciej niż krajowy. W przypadku niemieckiego potentata roczna stopa wzrostu wyniesie 5,3 proc, a sprzedaż w 2015 r. wzrośnie do ponad 87 mld euro. Metro utrzyma czwartego co do wielkości sprzedaży operatora handlowego na świecie.

Do 2015 r. czterech największych globalnych detalistów spożywczych będzie wynosić 717,208 mld obrotów, z czego 43 proc. będzie pochodzić z ich działań międzynarodowych

Globalne sieci, które chcą osiągnąć najwyższe stopy wzrostu, będą musiały rozwijać się na rynkach wschodzących. Szybka urbanizacja i rosnąca klasa średnia stworzy duże możliwości rozwoju w takich krajach jak Brazylia, Chiny, Rosja i Indie - mówi Joanne Denney-Finch, szefowa firmy IGD.

- Dzięki planowanym inwestycjom sieci będą mocno koncentrować się na tych rynkach wschodzących. Producenci żywności i napojów będą musieli dotrzymać kroku, jeżeli chcą uczestniczyć w prognozowanym wzroście. Jednocześnie operatorzy nie powinni zaniedbywać dojrzałych rynków krajowych, które nadal mają duży udział w sprzedaży koncernów międzynarodowych - dodaje Joanne Denney-Finch.

Przeczytaj o inwestycjach sieci Tesco w Polsce: W 2011 r. chcemy podwoić liczbę otwarć sklepów w Polsce
 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

© Portal Spożywczy 2019-10-22 17:59:55