666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Biedronka ogranicza powierzchnię dla marek własnych w gazetkach handlowych

Z analizy przeprowadzonej przez ABR SESTA dla portalu dlahandlu.pl (dane za okres I Q - IV Q 2012) wynika, że rok 2012 nie był łaskawy dla marek własnych promowanych w gazetkach handlowych.


Autor: ABR SESTA
Data: 14-02-2013, 11:29

Mimo iż w ogólnym rozrachunku udział marek własnych w gazetkach równa się poziomowi z roku ubiegłego - 11%, różnice kształtujące się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci są duże. Największy spadek można zauważyć w kanale dyskontów, gdzie udział marek własnych spadł ogółem aż o 5 p.p. Wpływ na to miał sukcesywny spadek udziału marek własnych w Lidlu ( ogółem o 4 p.p.) i w Biedronce (spadek największy z 24% do 16%). Mniej marki własnej odnotowano także w ofercie Cash&Carry, w Eurocash i Makro.

Wśród hipermarketów to Kaufland bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 10% do 5%. Auchan poświęcił na markę własną tylko 2% powierzchni. Niewielki wzrost miał w miejsce w Tesco, Realu i Carrefourze.

W kanale supermarketów można zauważyć natomiast znaczące wzrosty w udziale marek własnych niektórych sieci. Na pierwszym miejscu znajduje się niezmiennie Intermarche z udziałem 24% i dodatkowo wzrostem w stosunku do roku 2011 na poziomie 3 p.p. W Tesco SM wzrost wyniósł aż 4 p.p. a w Piotrze i Pawle 3.p.p.

Artykuł został przygotowany na podstawie gazetek do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) w okresie 01.01.2012 - 31.12.2012.

© Portal Spożywczy 2020-02-28 12:03:31