666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Nordis: Rynek lodów w Polsce przechodzi powolną przemianę

Rynek lodów w Polsce przechodzi powolną przemianę. Nadal najchętniej jadamy w Polsce tzw. lody impulsowe na patyku, w kubeczku lub rożku. Kupujemy je w małych sklepach, blisko domu, z uwagi na ich nietrwałość. Widać jednak zmianę na rynku, jaką jest wzrost sprzedaży sorbetów (lodów z soków owocowych), a także lodów familijnych, w dużych opakowaniach - podała firma Nordis.


Autor: portalspozywczy.pl / pr
Data: 18-04-2013, 11:54

Jak podał Nordis, w przypadku lodów familijnych najszybciej rozwija się tzw. segment premium, czyli lody o najwyższej jakości. Tu przeważają opakowania 900-1000 ml. Mniejsze, o pojemności 500 ml i 750 ml nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem z uwagi na stosunkowo wysoką cenę w przeliczeniu na 100 ml.

- Sprzedaż lodów w Polsce jest niemal całkowicie zależna od aury. Nadal najczęściej sięgamy po lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i truskawkowe, głównie na patyku. Jemy lody praktycznie tylko przez cztery miesiące, od maja do sierpnia. Wtedy spożywamy ok. 70 proc. całej rocznej produkcji - wynika z danych firmy Nordis.

Nordis to producent i dystrybutor żywności mrożonej działający od 1968 r. Firma ma silną pozycję na polskim rynku lodów i produktów mrożonych. Nordis ma własną sieć dystrybucyjną, w której oferuje również wyroby innych marek, np.: Hortex, Dr.Oetker, Frosta, Grycan, Nestle, Aviko czy McCain.

© Portal Spożywczy 2020-01-28 01:37:15