Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

OSM Piątnica korzysta na koniunkturze

Koniunktura na rynkach światowych na produkty mleczarskie jest bardzo dobra. Także OSM Piątnica, która nastawiona jest na tzw. galanterię mleczarską nie produkuje wyrobów masowych, nieco korzysta na tej koniunkturze. Po pierwsze produkując sery twarogowe, otrzymuje dużo produktu ubocznego - serwatki, za którą uzyskuje coraz wyższe ceny - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tomasz Głasek, kierownik Działu Handlu OSM Piątnica.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-06-2013, 11:32
Tomasz Głasek, Kierownik Działu Handlu OSM Piątnica

Ponadto, część mleczarni produkujących szeroki asortyment, zwiększyła procent produkcji skierowanej na eksport, kosztem rynku krajowego. - W ten sposób powstaje luka m.in. dla wyrobów z Piątnicy - mówi Tomasz Głasek.

Jak mówi, obserwujemy stały trend wzrostu cen na produkty takie jak mleko w proszku czy sery. To powoduje większe zapotrzebowanie na mleko, co z kolei przekłada się na wyższe ceny surowca. Można powiedzieć, że zaczyna brakować już mleka.

- Z drugiej strony przetwórstwo mleczne boryka się z presją sieci handlowych, które wzajemnie ze sobą konkurując dążą do zapewnienia jak najniższych cen konsumentom. W tej sytuacji bardzo trudno jest uzyskać wyższe ceny za produkty mleczarskie na rynku krajowym. Firmy mleczarskie starają się tę sytuację rekompensować sobie za pomocą rozwijania eksportu i uzyskiwania wyższych cen za granicą - twierdzi kierownik Działu Handlu OSM Piątnica.

© Portal Spożywczy 2019-05-24 12:52:38