Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Nordisu: Konsolidacja nie opłaca się sklepom i producentom

Konsolidacja w segmencie mrożonkowym nie musi być korzystna dla rynku - uważa Tomasz Meller, prezes Nordis. Jak mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Nordis nie zamierza wchodzić w struktury innej grupy, natomiast sama nie wyklucza przejęć firm dystrybucyjnych.


Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 21-06-2013, 14:27
Tomasz Meller, prezes Nordis.

- Nadal nie mamy chęci, ani potrzeby, żeby wchodzić w struktury dużej grupy. Nordis to jedna z najdłużej działających na polskim rynku firm mrożonkowych i zdążyliśmy wypracować skuteczną filozofię działania. Potwierdza to fakt, że rozwijamy się w tempie ok. 8 proc. rocznie, czyli prawie dwa razy szybciej niż rynek - mówi Tomasz Meller.

Spółka sama rozważamy przejęcia dystrybutorów. - Decydującym kryterium będzie sposób prowadzenia działalności. Musi być podobna do modelu działalności Nordis, czyli współpraca z handlem tradycyjnym, rozwojem dostaw do placówek HoReCa, bez mariażu z sieciami handlu nowoczesnego - mówi prezes Nordisu.

Jego zdaniem, rozdrobniona branża jest lepiej dopasowana do potrzeb odbiorców, dlatego wejście dużego gracza nie musi być korzystne dla rynku. - Konsolidacja nie opłaca się sklepom, ponieważ silny podmiot zawsze będzie dyktować warunki cenowe. Nie opłaca się producentom, bo pojawia się nacisk na sprzedaż marek własnych, co wpływa niekorzystnie na wyniki sprzedaży innych producentów. Tracą w końcu klienci, gdyż oferta produktów ulega zawężeniu - tłumaczy Tomasz Meller.

Przeczytaj także:

Wywiad z Tomaszem Mellerem, prezesem zarządu Nordis

© Portal Spożywczy 2019-10-15 01:32:00