Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polski Koncern Mleczarski? Może w przyszłym pokoleniu!

Ciężko mi sobie wyobrazić w najbliższej przyszłości fuzję największych polskich firm mleczarskich. - Prezesi, którzy stworzyli ich siłę, to zbyt silne osobowości. Żaden nie zgodziłby się grać drugie skrzypce, każdy też ma inną wizję przyszłości czy funkcjonowania firmy, którą zbudował. To raczej zadanie dla następnego pokolenia decydentów tych firm - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 21-06-2013, 14:52
Piotr Grauer, dyrektor KPMG /fot.żelaznastudio

Ogólnie mówiąc, podchodzę do pomysłu powstania "Polskiego Koncernu Mleczarskiego" sceptycznie. Moim zdaniem największe firmy będą w pierwszym rzędzie przyłączać mniejsze i słabsze podmioty, których nadal jest bardzo dużo. Dopiero, gdy nie będzie już czego przyłączać, a konkurencja na rynku będzie coraz większa, liderzy polskiego mleczarstwa mogą zacząć rozmawiać o wzajemnym połączeniu - mówi Piotr Grauer.

W tej chwili nie bardzo widzę celowość tworzenia takiego tworu. Nie wiadomo czemu miałoby to służyć, jaką formę prawną miałby mieć i jaką skalę działalności. W mojej ocenie duże polskie firmy radzą sobie dziś bardzo dobrze na rynku i nie ma konieczności, aby się teraz łączyły - uważa ekspert KPMG.

Ponadto tak duża organizacja rodzi szereg problemów i niebezpieczeństw. Jego zdaniem, może doprowadzić do zubożenia asortymentu do tylko najbardziej dochodowych, rodzi również trudności w zarządzaniu i organizacyjne. Powstaje także pytanie o marketing - jaką markę miałyby mieć produkty, jak wypromować i co z istniejącymi markami firm, które tworzyłyby taki holding.

© Portal Spożywczy 2019-05-19 11:13:42