Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

W 2014 ruszy kampania wizerunkowa Polski

Kampania wizerunkowa Polski skierowana do krajów, w których żyje największa liczba Polaków oraz gdzie zdarzają się problemy ze stereotypami, ruszy w 2014 r. - poinformowała podsekretarz stanu w MSZ Beata Stelmach po czwartkowym posiedzeniu Rady Promocji Polski.


Autor: PAP
Data: 11-07-2013, 20:03

Kampania będzie skierowana m.in. do Wielkiej Brytanii, krajów Beneluksu czy krajów skandynawskich - powiedziała Stelmach dziennikarzom. Wstępne założenia akcji omawiano w czwartek w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Spotkanie dotyczyło też przygotowań Wrocławia, który w 2016 r. stanie się Europejską Stolicą Kultury.

Stelmach wyjaśniła, że kampania wizerunkowa wpisze się w kontekst kilku ważnych rocznic, m.in. 25-lecia pierwszych wolnych wyborów z roku 1989, 15. rocznicy naszego członkostwa w NATO i 10 lat w UE. "Mamy niepowtarzalną szansę, by przeprowadzić spójną, dobrze zorganizowaną, kompleksową kampanię promującą współczesną Polskę, jako kraj dynamicznie się rozwijający, po 25 trudnych latach transformacji gospodarczej, społecznej i politycznej" - podkreśliła.

Kampania ma kosztować ok. 30 mln zł, koszty poniosą zaangażowane ministerstwa. Rada Promocji Polski powołała w czwartek międzyresortowy zespół, który w ciągu kilku dni ma się spotkać i opracować harmonogram prac. Stelmach zakłada, że w kampanii wykorzystane będą m.in. serwisy społecznościowe, internet, kampania outdoorowa.

Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawił stan przygotowań miasta do wydarzeń roku 2016, kiedy Wrocław będzie Europejską Stolicą Kultury. Na ten okres zaplanowano od 300 do 400 projektów. Obecnie Wrocław pracuje nad ok. 180 z nich.

"Już dziś zapraszam na Olimpiadę Teatralną, największe wydarzenie teatralne na świecie w 2016 r. Zapraszam też na wystawę Siedmiu Cudów Dolnego Śląska, na której zaprezentujemy intrygujące, wrocławskie ciekawostki, dotyczące m.in. pierwszego zdania zapisanego w języku polskim, pierwszego polskiego druku modlitwy +Ojcze Nasz+, czy... pojęcia ilorazu inteligencji" - wyliczał Dutkiewicz. Jak dodał, jego miasto intensywnie zabiega o to, by w grudniu 2016 r. właśnie tam wręczano Europejskie Nagrody Filmowe, czyli europejski odpowiednik Oscara.

Dutkiewicz zapowiedział, że wiele fragmentów miasta przejdzie rewitalizację, powstanie też w pełni ekologiczne Osiedle Marzeń. Bardzo aktywne będzie największe na świecie kino dyskusyjne - Nowe Horyzonty. Kilka masowych happeningów przygotuje Chris Baldwin, reżyser wydarzeń kulturowych towarzyszących m.in. Olimpiadzie w Londynie. W ramach projektu Singing Europe kilkadziesiąt tysięcy dzieci z całej Europy zaśpiewa na wrocławskim stadionie kilka utworów, zaplanowano też bicie rekordu gitarowego. Także we Wrocławiu rozegra się akcja kolejnej księgi kultowych przygód Tytusa, Romka i A'Tomka, przygotowywana przez Papcia Chmiela.

Przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 300 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta i państwa, być może również sponsorów. "Mam nadzieję, że dwukrotnie zwiększymy liczbę turystów przyjeżdżających do Wrocławia - tak, by osiągnęła ona 6 mln, i dwukrotnie zwiększymy procent wrocławian, którzy regularnie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych" - powiedział.

"Jako administracja rządowa traktujemy to wydarzenie bardzo poważnie, w kategoriach promocji Polski. Liczymy na to, że wiele osób, które przyjeżdżają na wydarzenia proponowane w ramach tego roku, wróci tu później" - dodała Stelmach. Zapewniła jednocześnie, że działające za granicą polskie instytuty i placówki dyplomatyczne będą na dużą skalę rozpowszechniały informacje nt. wydarzeń Europejskiej Stolicy Kultury.

© Portal Spożywczy 2019-05-22 13:07:01