Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Homemade: Będziemy inwestować w dystrybucję, promocję oraz zwiększenie sił sprzedaży

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2013, 08:31
Michał Wróbel, prezes Homemade (fot. PTWP)

Przyszły rok będzie stał pod znakiem dynamicznego wzrostu dostępności naszego produktu i promocji marki. Głównie będziemy inwestować w dystrybucję, promocję oraz zwiększenie sił sprzedaży. Chcemy aby nasze produkty łatwo docierały do konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Wróbel, prezes Homemade.

- Jak ocenia Pan potencjał rynku dań gotowych?

- Uważam, że stabilny od lat w Polsce rynek dań gotowych czeka wiele dynamicznych zmian, które będą powodowane zmianą percepcji kategorii w oczach konsumentów. Obecnie, gdy w społeczeństwie zachodzą zmiany w trybie życia oraz modelu rodziny, potrzebne są nowe, innowacyjne rozwiązania. Konsumenci poszukują wysokiej jakości produktów w nowoczesnym, użytecznym opakowaniu. Oczekują produktów pozwalających i ułatwiających im wysokojakościowe i zdrowe odżywianie się nie tylko w domu, ale i w miejscu pracy. Dlatego też obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszymi produktami ze strony tradycyjnych sklepów spożywczych, jak i również ogólnopolskich sieci handlowych.

- Czy "żywność wygodna" podbija wyłącznie duże miasta, czy jej sprzedaż rośnie również w małych i średnich miejscowościach?

- Oczywiście model życia w dużych miastach wspiera żywność wygodną. Największy potencjał sprzedaży jest właśnie tam. Prowadzimy pilotażowe testy naszych produktów również w mniejszych miejscowościach, szukamy odpowiedniego modelu dystrybucji na przyszłość ale w najbliższym czasie będziemy pracować nad zwiększaniem dostępności naszych produktów w dużych aglomeracjach.

- Czy zauważają Państwo zwiększone zapotrzebowanie rynku na zdrową żywność?

- Od pewnego czasu można zauważyć wzrost świadomości wśród konsumentów nie tylko na temat zdrowej żywności, ale przede wszystkim wysokiej jakości produktów spożywczych. Coraz więcej osób dokładnie czyta etykiety - chcą wiedzieć co jedzą. W dużych miastach wzrasta też popularność wydarzeń podejmujących temat wysokiej jakości pożywienia. Różnego rodzaju targi, warsztaty i pokazy kulinarne przyciągają rzesze konsumentów. Jest to relatywnie nowy trend w Polsce. Obserwując jak rozwijał się w krajach Zachodniej Europy, myślę, że jeszcze długo utrzyma się w Polsce. Jest on też bezpośrednio skorelowany z wzrostem gospodarczym oraz zamożnością konsumentów.

- W jakich kanałach sprzedaży są dostępne zupy Homemade?

- Sprzedaż naszych produktów prowadzimy w oparciu o wiele kanałów dystrybucji. Rozwijamy się poprzez ogólnopolskie sieci handlowe takie jak np.: Alma oraz przez silne, lokalne sieci np.: Mokpol, Społem, Top Market. Dynamicznie rozwijamy też sprzedaż bezpośrednią do tradycyjnych sklepów spożywczych, które na terenie Warszawy mają ciągle bardzo silną pozycję. Rozpoczynamy też współpracę z lokalnymi dystrybutorami w dużych miastach poza Warszawą. W najbliższym czasie planujemy zwiększyć naszą dostępność w sieciach sklepów typu convenience.

- Jakie są Pana plany odnośnie rozwoju asortymentu?

- Naszą specjalnością są świeże zupy i na tym asortymencie chcemy się w pełni skupić. Planujemy jednak wprowadzać częste zmiany do naszej oferty handlowej. W dużej mierze będą związane z sezonowością i dostępnością składników. Zależy nam na promowaniu zup związanych z kalendarzem sezonowym. Chcemy wykorzystywać te produkty, które w danym okresie są najlepsze pod względem jakości i świeżości. Dopasowujemy też asortyment do potrzeb naszych klientów. Latem oferujemy chłodniki i lekkie zupy. Jesienią i zimą zupy bardziej treściwe, rozgrzewające - np. zupę z ciecierzycy.

- Patrząc na opakowania produktów Homemade można zauważyć, że przykładają Państwo dużą wagę do estetyki swoich wyrobów. Jakie inne narzędzia marketingu i promocji wykorzystują Państwo do budowy marki?

- Jest spora grupa konsumentów, która poszukuje nowych, autentycznych w swoim przekazie marek. Takich, które dbają o każdy szczegół swojego produktu - tak jak robimy to my. Chcemy, aby nasz produkt był spójny - przekazywał wartości, które nam przyświecają. Zarówno pod względem receptury, sposobu pakowania jak i estetyki nie tylko opakowań ale i całej marki. Pyszna zupa to nie wszystko. Musi być również odpowiednio zapakowana. Cieszymy się bardzo, że nasze podejście, a co za tym idzie produkt został bardzo pozytywnie odebrany na rynku. Nasze opakowanie otrzymało wyróżnienie „Must Have" na Łódź Design Festival 2013 promującym najlepszy Polski Design. Nasze opakowania niewątpliwie zwracają uwagę na półce sklepowej.

Dużą rolę odgrywa również marketing szeptany. Prowadzimy wiele degustacji i prezentacji naszych produktów podczas wydarzeń związanych ze zdrową żywnością. Konsumenci doceniają dobre produkty i polecają je swojej rodzinie czy znajomym. Jesteśmy też bardzo aktywni w mediach społecznościowych. Informacje o naszych świeżych zupach same szybko się rozprzestrzeniają.

© Portal Spożywczy 2018-10-17 00:29:19