Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Wyniki Brown-Forman lepsze od prognoz

Spółka Brown-Forman, producent marki Jack Daniel's, zanotowała globalny wzrost sprzedaży netto o 7 proc. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku fiskalnego 2014 (dla firmy jest to okres od początku maja do końca października). W tym okresie zysk operacyjny po uwzględnieniu zmian w kursach walut wzrósł o 13 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem.


Autor: portalspożywczy.pl
Data: 05-12-2013, 10:22

Paul Varga, dyrektor generalny Brown-Forman, komentując wyniki spółki zwrócił uwagę na rozwój marki Jack Daniel's, który był motorem napędowym dobrych wyników. Wyraził zadowolenie z tego, że Brown-Forman rozwija się pomimo globalnego spowolnienia na rynku alkoholi.

Przez pół roku sprzedaż netto Brown-Forman wzrosła w samych Stanach Zjednoczonych o 5 proc., a o 7 proc. na rynkach rozwiniętych. Podwójny wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii, Francji i Japonii. Sprzedaż mocno wzrosła także na rynkach wschodzących, zwłaszcza w Rosji, Chinach, Brazylii, Indiach i Turcji.

W ciągu pierwszego i drugiego kwartału roku fiskalnego 2014 globalnie spadła o 2 proc. sprzedaż wódka Finlandia.

© Portal Spożywczy 2019-09-16 06:12:33