666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ekspert: Rynek mrożonek ulega wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej

- Szacunki co do wartości polskiego rynku mrożonek oscylują, w zależności od przyjętej metodologii, od 1,8 mld do 2 mld zł rocznie, z czego ok. 30 proc. stanowią ryby i owoce morza, 15 proc. warzywa i dania gotowe, 12 proc. frytki - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-02-2014, 15:04
Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- W odniesieniu do szacunków konsumpcji panuje konsensus, że średnie spożycie mrożonek w Polsce nie przekracza od lat magicznej granicy 6 - 6,5 kg na osobę, będąc wielokrotnie niższym niż na Zachodzie, a mrożonek owocowo - warzywnych oscyluje na poziomie 2 kg osoby, będąc 3 - krotnie niższym niż w Niemczech i 4 - krotnie niższym niż we Francji - mówi Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem szacuje się, że rynek ten wykazuje dynamikę wzrostu na poziomie 3 - 8 proc. rocznie.

Zdaniem eksperta barierą rozwoju spożycia mrożonek w Polsce nie są wyłącznie przyzwyczajenia konsumenckie, a dochód rozporządzalny konsumentów, który limituje i w znacznej części reglamentuje spożycie żywności mrożonej w Polsce.

- Jest to bez wątpienia rynek ciągle perspektywiczny, ulegający wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej, z uprzywilejowaną pozycją dań gotowych i produktów wyżej przetworzonych, kierowanych do bardziej zamożnej, najczęściej młodszej części społeczeństwa, przejawiającej nowe nawyki konsumenckie - dodaje Zbigniew Mendel.

Cechą wyróżniającą polski rynek, jest jego wysoka sezonowość oraz wrażliwość na czynniki pogodowe w przypadku kluczowego asortymentu decydującego o obliczu branży - sprzedaży lodów.

- W odniesieniu do tradycyjnych komponentów portfolio produktowego, zwłaszcza na rynku detalicznym, jest to rynek o dużej elestyczności cenowej popytu i wrażliwości na cenę, stanowiącą niejednokrotnie, najczęściej z obiektywnych powodów  takich jak np. nieurodzaj, istotną barierę popytu - dodaje.
 

© Portal Spożywczy 2020-02-28 12:55:23