Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Producent borówki amerykańskiej rusza z produkcją tłoczonych soków

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2014, 10:16
fot. Milbor

Spółka Milbor, producent i eksporter borówki amerykańskiej, rozpoczęła tłoczenie soków z tych owoców. - W tym roku będziemy koncentrować się na budowaniu dostępności naszej oferty na terenie całego kraju. Rozpoczęliśmy już współpracę z dystrybutorami, dzięki którym będziemy mogli w pełni wykorzystać zbliżający się sezon - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Milewski, prezes zarządu, Milbor Sp. z o.o.

Milbor Sp. z o.o. od ponad 40 lat prowadzi działalność w branży sadowniczej, a od 10 lat wykorzystuje praktyki w uprawie borówki amerykańskiej. Obecnie plantacja borówki zlokalizowana w powiecie płońskim to około 25 ha, jednak firma współpracuje z innymi polskimi producentami, których łączny areał upraw tego owocu przekracza 300 ha.

- Dotychczas działalność firmy opierała się na eksporcie owoców w formie deserowej do krajów Unii Europejskiej, głównie Wielkiej Brytanii i Holandii oraz na wschód - do Rosji. Produkcja na cele przetwórcze istnieje dopiero od niedawna i będzie systematycznie wzrastać - podkreśla Piotr Milewski..

Produkcją soków pod marką Merry Berry firma zajmuje się od niedawna, ale już planowany jest rozwój tej oferty. - Początkowo tłoczenie soku odbywało się wyłącznie na cele własne, ale borówka, która w wyjątkowy sposób łączy bogactwo wartości odżywczych ze wspaniałym lekko słodkim smakiem, okazała się świetną bazą do produkcji całej gamy zdrowych i pysznych soków - mówi prezes.

Od początku tego roku marka Merry Berry jest dostępna w trzech wariantach smakowych: Borówka (100 proc.), Borówka - Jabłko (20 proc.), Borówka - Aronia (20 proc.). - Jesteśmy obecni w wybranych punktach sprzedaży detalicznej (np. w ramach sieci Freshmarket), jak również w kanale HoReCa na terenie Warszawy, Łodzi i Poznania.

Nasi konsumenci w pełni docenili połączenie jakości, smaku, wartości odżywczych i dietetycznych z nowoczesnym designem 200 ml szklanej butelki. Soki Merry Berry mające w swym składzie wyłącznie 100 proc. tłoczonych owoców powiększają ofertę soków NFC (not from concentrate), których spożycie dynamicznie rośnie - komentuje Piotr Milewski.

Jak dodaje, podobnie jak w przypadku owoców deserowych, Milbor planuje zainteresowanie ofertą soków klientów zagranicznych, szczególnie tam gdzie owoce borówki są dobrze znane i cenione. - Naszym głównym celem jest jednak promowanie właściwości borówki amerykańskiej wśród polskich konsumentów, którzy do tej pory mieli dostęp do tych zdrowych owoców jedynie w krótkim sezonie letnim - mówi prezes.

- W tym roku będziemy koncentrować się na budowaniu dostępności naszej oferty na terenie całego kraju. Rozpoczęliśmy już współpracę z dystrybutorami, dzięki którym będziemy mogli w pełni wykorzystać zbliżający się sezon. Kolejnym krokiem będzie poszerzenie oferty soków o nowe smaki bazujące na owocach jagodowych - w końcu nazwa Merry Berry zobowiązuje. Jeśli chodzi o przetwórstwo samych owoców borówki, również w tym względzie mamy ciekawe pomysły, którymi pragniemy zaskoczyć naszych konsumentów - podsumowuje Piotr Milewski.

© Portal Spożywczy 2018-06-19 03:18:21