Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

2013: Płatności mobilne - walka o standardy

  • Autor: Artykuł sponsorowany dostarczony przez Six Payment Services, Sebastian Ramatowski
  • Data: 14-08-2013, 09:45
2013: Płatności mobilne - walka o standardy

Połączenie płatności zbliżeniowych i urządzeń mobilnych jest niewątpliwie jednym z najciekawszych wydarzeń na rynku płatności bezgotówkowych w ostatnich latach, a korzyści z niego płynące - jak wygoda dla klienta i szybkość transakcji - bezdyskusyjne. Jednakże, podczas gdy technologia dojrzała, procesy związane z nowymi standardami płatności nie dotrzymały kroku zachodzącym zmianom.

Istniejące bariery oraz brak wspólnego standardu hamują masową adopcję płatności NFC w Europie. Wciąż nie znamy odpowiedzi na liczne pytania dotyczące logistyki związanej z NFC: jeśli użytkownik zgubi telefon, który umożliwia płatności zbliżeniowe, kto jest punktem kontaktu dla użytkownika - operator czy bank? Jak zostanie to rozwiązane w poszczególnych krajach? Innymi słowy - kto jest "właścicielem" użytkownika?

Są jeszcze techniczne przeszkody związane z płatnościami zbliżeniowymi w urządzeniach mobilnych - branża wciąż oczekuje jednej, standardowej karty SIM, która może pełnić zarówno funkcje związane z nawiązywaniem połączeń, jak i płatnicze. Taka karta powinna być akceptowana przez wszystkie modele telefonów. Ale kto będzie wystawcą takiej karty? A może branża wybierze inne rozwiązanie - aplikację na telefon, która przechowuje informacje płatnicze ?

Europejska Rada ds. Płatności (EPC) podjęła kroki, aby znaleźć odpowiedzi na te pytania. Rada, będąca regulatorem i ciałem koordynującym, stawia sobie za cel rozwój zintegrowanego rynku płatności z Europie. Według Rady cel ten może być osiągnięty poprzez rozwój i promocję standardów, najlepszych praktyk i schematów działań, wykorzystując istniejące reguły modelu Single Euro Payments Area (SEPA) i systemów kartowych.

Zdecydowaną przeszkodą w popularyzacji płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów komórkowych jest brak decyzji odnośnie komponentu telefonu, który powinien odpowiadać za realizację płatności. Czy powinna być to karta SIM czy inny bezpieczny element telefonu korzystający z aplikacji w momencie realizacji płatności? Według EPC najlepszym scenariuszem jest połączenie bezpiecznego elementu z Universal Integrated Circuit Card, znanym jako karta SIM. W tym wariancie, karta SIM jest wydawana przez operatora komórkowego, a aplikacja płatnicza jest wydawana przez bank użytkownika. To rozwiązanie wydaje się najbardziej sensowne, pozwalając na współistnienie infrastruktury technicznej z bezpieczeństwem i technicznymi standardami SIM. Dla konsumentów rozwiązanie to będzie wygodne, i powinno przyczyniać się do wzrostu zaufania do NFC. Co najważniejsze jednak, opisana propozycja prowadzi do kompromisu dotyczącego struktur opłat pomiędzy głównymi graczami na rynku płatności zbliżeniowych: systemami kartowymi, bankami, operatorami i sprzedawcami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH