Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piotr Rogowski / Lidl Polska: Chcemy otwierać ok. 40 sklepów rocznie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2012, 09:06
Członek zarządu Lidl Polska: Notujemy wzrost obrotów
- Obecnie mamy w Polsce ponad 450 sklepów i systematycznie szukamy nowych lokalizacji pod nowe placówki handlowe - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska, Fot. Daas

- W przypadku sieci Lidl sytuacja jest naprawdę dobra, firma się rozwija w tempie w jakim założyliśmy, notujemy wzrost obrotów, a liczba klientów systematycznie rośnie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska.

Jaki będzie ten rok dla handlu w Polsce? Wszystko wskazuje, że najbliższe miesiące będą trudne?

Nie chciałbym się wypowiadać na temat kondycji innych sieci handlowych. W przypadku sieci Lidl sytuacja jest naprawdę dobra, firma się rozwija w tempie w jakim założyliśmy, notujemy wzrost obrotów, a liczba klientów systematycznie rośnie. Podsumowując, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

Jednak spowolnienie gospodarcze, uderza w portfel klienta i zmienia zwyczaje zakupowe. Widać to w sklepach Lidla?

Nasi klienci stają się coraz bardziej świadomi, oprócz ceny oczekują przede wszystkim produktów wysokiej jakości. Naszym zadaniem jest utrzymanie odpowiedniej relacji ceny do jakości, nad tym cały czas pracujemy. Jednocześnie systematycznie rozwijamy asortyment w naszych sklepach, pracujemy nad nowymi produktami i nad tymi, które już mamy w ofercie.

Trudno jednak utrzymać wysoką jakość i niską cenę, w przypadku szalejących cen surowców rolnych na światowych rynkach.

Rzeczywiście, na rynkach surowcowych sytuacja jest bardzo dynamiczna, co dla wszystkich uczestników rynku jest wyzwaniem. Lidl ma wyspecjalizowany dział, który zajmuje się zawieraniem kontraktów i robi to, w taki sposób aby niwelować efekty gwałtownych zmian cen surowców na rynku. Nasi specjaliści starają się kupować towary wtedy gdy jest najtaniej, to pozwala nam utrzymać stabilny poziom cen w sklepach. To widać w naszych badaniach, systematycznie porównujemy ceny w naszych sklepach i placówkach handlowych konkurencji, pokazują one, że Lidl jest bardzo konkurencyjny w stosunku do oferty na rynku.

W jakich kategoriach Lidl widzi największe możliwości zwiększenia sprzedaży?

Pracujemy nad wszystkimi kategoriami, produktami świeżymi, asortymentem suchym i nonfood. W każdej kategorii staramy się być lepsi niż konkurencja. Możemy to robić m.in. dlatego, że nie mamy tak szerokiej oferty, jak większość sieci wielkopowierzchniowych. Ograniczony asortyment pozwala się skupić nad wypracowaniem najlepszej relacji jakości do ceny.

Lidl poszerzył ofertę o świeże, wypiekane w sklepie pieczywo. Czy testy projektu zostały już zakończone?

Cały czas prowadzimy testy związane z wypiekiem pieczywa, na miejscu w sklepach. Projekt jest prowadzony w wielu miastach Polski, a jego wyniki podlegają ciągłemu procesowi analizy.

WIĘCEJ INFORMACJI

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH