Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor sieci Real nt. marek własnych: Drogie surowce uderzają w produkty pierwszej ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2012, 15:31
Dyrektor sieci Real nt. marek własnych: Drogie surowce uderzają w produkty pierwszej ceny
- Zgodnie z informacjami z raportów Nielsena, średnie spadki udziałów sięgają ponad 5 proc. w stosunku do tego co jeszcze jakiś czas temu oferowały dyskonty. W niektórych przypadkach, sięgają nawet 10 proc. W sieciach dyskontowych udziały marki własnej sięgały ponad 50 proc., a teraz zaczęły spadać - Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami.

Na temat rynku marki własnej w Polsce i planów rozwoju produktów private label w sieci hipermarketów Real - w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl mówi Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami.

Ile produktów Real sprzedaje obecnie pod marką własną?

Na półkach sieci Real w Polsce klienci mogą znaleźć ok. 1000 produktów pod marką Real Quality (marka własna ze średniej półki - red.), a także ponad 1000 artykułów pod marką TIP (produkty pierwszej ceny - red.). Przy czym gros asortymentu marki własnej sprzedawana jest pod logo TIP.

Jaką część obrotów generują sieciowe produkty żywnościowe?

Te go nie mogę zdradzić, ale zgodny z naszymi założeniami.

Mamy realny plan dwukrotnego zwiększenia udziałów marek własnych w ciągu 2-3, może 4 lat. Tempo tego wzrostu zależy od tego, jak projekty nad którymi obecnie pracujemy, będą przyjmowane przez klientów.

Czy jest szansa aby Real miał w asortymencie 20-25 proc. marki własnej.

Nie sądzę, abyśmy mogli przekroczyć 20 proc. udziału marki własnej w asortymencie naszych sklepów. Hipermarkety, z definicji muszą oferować szeroki asortyment marek różnych producentów.

Raport Rabobanku mówi, że udziały artykułów pod marką sieci handlowych mogą sięgnąć 50 proc. w 2025 roku.

Na pewno w kategorii produktów spożywczych marki własne będą się rozwijały i z pewnością będzie to bardzo dynamiczny wzrost. Nie sądzę jednak, że osiągnie on poziom 50 proc. udziałów - aż tak optymistycznej wizji przyszłości marek własnych nie mam.
Dla każdej sieci marki własne to atrakcyjny produkt, bo pozwala wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów. Dodatkowo sieć, będąc właścicielem marki może wpływać na jej jakość, skład, promocję. Pozwala też uniezależnić się od producentów, którzy jeśli chodzi o swoje brandy, kreują swoją politykę cenową i promocyjną, a finalna cena dla dystrybutora często zawiera wiele składników związanych z strategią producenta, które można ominąć tworząc marki własne uzyskując lepszą cenę zakupu.

Jak rynek marki własnej będzie rósł w najbliższych kilku lat? Teraz rośnie dwucyfrowo, a wartość całego rynku private label sięgnęła ok. 30 mld zł.

Myślę że rynek marki własnej będzie rósł w podobnym tempie jak dotychczas. Szczególnie, że dyskonty jakiś czas temu zmieniły strategie, a obecnie widać to coraz bardziej, że odchodzą od marek własnych. Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych. Co ciekawe, dyskonty są obecnie jedynym kanałem dystrybucji, w którym spadają udziały marek własnych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maniek 21-06-2012, 18:21:
Jak maja 100% marży na produktach.
  • Konsument (byly) Reala 21-06-2012, 15:39:
o przepraszam jak 'Real' moze narzekać na drogo jak wiekszośc jego zakupu na 2 3 kategorii z chin, sprzęt, ktory nie wytrzymuje dnia użytkowania
  • blogkupca.pl 24-05-2012, 21:23:
Dlaczego nie zapytaliście czy kupi ich Wal Markt? To byłoby dopiero interesujące.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH