Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ken Towle, dyrektor zarządzający Grupy Tesco na Europę Centralną i Wschodnią: Najważniejsze to skoncentrować się na kliencie i jego potrzebach

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2015, 18:57
Dyrektor Tesco na Europę Centralną i Wschodnią: Zmiana jest nieunikniona
- Musimy jeszcze mocniej pracować nad tym, aby wychodząc z naszych sklepów był zadowolony i chciał do nich wracać - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ken Towle, dyrektor zarządzający Grupy Tesco na Europę Centralną i Wschodnią, fot. PTWP SA

Na temat sytuacji sieci Tesco w Polsce i regionie, a także wyzwaniach stojących przed branżą handlową w najbliższych miesiącach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ken Towle, dyrektor zarządzający Grupy Tesco na Europę Centralną i Wschodnią.

Jak wygląda sytuacja firmy Tesco w Polsce i regionie, gdy na rynku mamy niezwykle ostrą konkurencję o konsumenta i jego portfel?

Od ponad dwóch lat obserwuję polski rynek i Polaków. Muszę powiedzieć, że Polacy to bardzo dobrzy i świadomi konsumenci. Dostrzegają różnice między ofertami działających na rynku sieci handlowych. Dokonują przemyślanych wyborów dotyczących tego w jakim sklepie chcą robić zakupy. Ważna dla nich jest nie tylko niska cena, ale także jakość i świeżość oferowanych produktów oraz to gdzie zostały wyprodukowane. Niezwykle istotne jest także otoczenie i doświadczenie zakupowe oraz jakość obsługi, jaką są w stanie zagwarantować operatorzy.

Spędziłem wiele godzin w sklepach Tesco w Polsce i regionie, dyskutując z kolegami na temat uwarunkowań i konkurencyjności lokalnego rynku. Sądzę, że polski oddział Tesco robi naprawdę dobrą robotę dla konsumentów. Jednocześnie wiemy co możemy zrobić lepiej, mamy jasny plan dotyczący tego jak jeszcze możemy poprawić nasze usługi i ofertę skierowana do konsumenta. Nasz zespół w Polsce jest naprawdę świetny i jest skupiony na tym aby krok po kroku poprawiać biznes.

Jakie są największe wyzwania stojące przed Tesco w Polsce?


Dla wszystkich sieci handlowych wyzwania na rynku są podobne, czyli muszą lepiej niż pozostali konkurencji na rynku wykonywać swoją „robotę", dostarczając konsumentom lepszą i bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę. Jeśli będą to potrafili, to zostaną nagrodzeni przez klientów, jeśli nie to nagrodę otrzyma konkurencja. To co najważniejsze to skoncentrowanie się na kliencie. Konkurencja to coś dobrego, to rzecz bardzo naturalna, to świetna droga, aby lepiej poznać potrzeby konsumentów.

W brytyjskiej centrali Tesco zachodzą w ostatnim czasie istotne zmiany. Ogłoszono nowy plan naprawczy, doszło do dużych zmian personalnych. Jak to wpłynie na Tesco w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

To czego nauczyło mnie życie, to że zmiana jest nieunikniona. Świat się zmienia nieustannie, zmienia się życie, zmienia się rynek oraz konsumenci. Najważniejsze dla Tesco w Polsce i regionie, ale także w Wielkiej Brytanii, to skoncentrować się na kliencie i jego potrzebach. Musimy jeszcze mocniej pracować nad tym, aby wychodząc z naszych sklepów był zadowolony i chciał do nich wracać. Cały czas analizujemy i badamy potrzeby klientów, wiemy jak będą wyglądały ich potrzeby w przyszłości, wiemy także co musimy zrobić dzisiaj.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tescowicz 20-01-2015, 14:06:
Pracuję w Tesco kilka długich lat i wiem jedno ,że to ciągłe gadanie że klient jest na pierwszym miejscu to szczera prawda.Tylko jak mamy to zrobić panie prezesie skoro ludzie się zwalniają lub przechodzą na emerytury a wy w ich miejsce zatrudniacie osoby na niepełne etaty.Jak mamy szybko i sprawnie obsłużyć klienta skoro wszyscy siedzimy na kasie.Kadra kierownicza ma coraz więcej papierkowej roboty.Dziwne usprawnienia kart pracy a jak na razie podwójna robota z tym Iridium.Jedna rada doświadczonego pracownika to taka aby stoiska świeżej żywności a w szczególności warzywa owoce było cały dzień zatowarowane. Czyli dostępność i jakość towaru do minimum 20 godziny. To działy świeżej żywności przyciągają klienta.Pozdrawiam i życzę powodzenia
  • klinet 20-01-2015, 10:06:
NO WIEC MÓWIE PANU PREZESOWI: NIE BĘDZIE DARMOWYCH REKLAMOWEK TO IDE DO AUCHAN!!! ZROZUMIANO !! BO NIE BEDE NOSIL ZAKUPOW W ZEBACH!!
  • malizna 17-01-2015, 12:41:
być może biedronka to kupi...? tylko że teściowo to zaledwie jakieś marne pięćset sklepów. Bidy nie interesują hipery tylko małe osiedlowe... itd.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH