Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl: E-commerce to wyższe marże i lepsze warunki współpracy dla dostawców niż w przypadku sieci handlowych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2015, 09:51
E-commerce to wyzwanie i ogromna szansa dla producentów żywności
Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- Rozwój e-commerce przyniesie bardzo pozytywne zmiany z punktu widzenia dostawców. Firmy prowadzące sprzedaż internetową mogą być doskonałą przeciwwagą dla klasycznych sieci handlowych. Sprzedaż online może oznaczać wyższe marże i lepsze warunki współpracy niż ma to miejsce w przypadku handlu tradycyjnego – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozwczy.pl Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.

Jak rozwój e-handlu wpłynie na sytuację dostawców?

Dynamiczny rozwój e-commerce w najbliższych latach przyniesie bardzo pozytywne zmiany z punktu widzenia dostawców. Firmy prowadzące działalność w oparciu o sprzedaż internetową mogą być doskonałą przeciwwagą dla klasycznych sieci handlowych. Sprzedaż w internecie może oznaczać wyższe marże i lepsze warunki współpracy niż ma to miejsce w przypadku handlu tradycyjnego. Dotyczy to nie tylko producentów odzieży, akcesoriów, sprzętu RTV/AGD, ale też żywności. Jest to niezwykle ważne w obecnej sytuacji, gdy mamy do czynienia z wojną cenowo-promocyjną wśród tradycyjnych biznesów handlowych, wymuszających na dostawcach stałe obniżki cen, a także dodatkowe wsparcie budżetów promocyjnych. Dostawcy powinni skorzystać z szansy, którą daje im dynamiczny rozwój handlu internetowego.

E-handel daje im także szansę na indywidualny rozwój biznesu?

Zgadza się. Handel internetowy to szansa dla firm produkcyjnych na rozwijanie własnej sprzedaży online i dotarcie ze swoimi produktami bezpośrednio do konsumenta. Bez pośredników, a tym samym bez dodatkowych kosztów. Daje to możliwość zaoferowania najniższej ceny, przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnych marż. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma sprzedawała swoje produkty we własnym sklepie internetowym u zewnętrznego operatora e-commerce, a jednocześnie w tradycyjnych sieciach handlowych. Obecność w internecie to szansa na wykorzystanie taniej i skutecznej reklamy oraz zaistnienie z produktami w wielu miejscach, które będą efektywnie wspierać sprzedaż. Należy przecież pamiętać, że konsumenci w internecie nie tylko kupują, ale także porównują i sprawdzają opinie o produktach czy usługach.

Internet to duże wyzwanie dla producentów żywności?

W przypadku handlu produktami spożywczymi rozwój e-commerce oznacza z jednej strony poszerzenie się asortymentu żywności pakowanej – mam tu na myśli wszelkiego rodzaju produkty gotowe do spożycia – z drugiej widzę ogromne możliwości sprzedaży produktów świeżych. Obecnie nie jest już problemem zapakować wszelkiego rodzaju owoce czy warzywa, np. rukolę lub inne sałaty. Podobną sytuację mamy w przypadku nabiału, wędlin, świeżego mięsa czerwonego czy drobiu. Większość firm ma doskonale opracowane metody pakowana żywności np. we współpracy z sieciami dyskontowymi. To, co będzie priorytetem we współpracy producentów i e-sklepów, to bezpieczeństwo oraz jakość produktów. Jakość musi być bezwzględnie na wysokim poziomie, ponieważ w innym wypadku klient nie zaakceptuje takiej oferty, a w rezultacie sprzedawca będzie na przegranej pozycji. Jeśli firma będzie w stanie zagwarantować jakościowy i bezpieczny produkt, to na pewno skorzysta na wejściu w e-commerce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH