Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Na ustawie dot. handlu w niedziele najbardziej stracą sklepy convenience i modowe

Wpływ ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele na sprzedaż, gospodarkę zasobami ludzkimi oraz otoczenie biznesowe w przedsiębiorstwach handlowych może być znaczący – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Ekspert: Na ustawie dot. handlu w niedziele najbardziej stracą sklepy convenience i modowe
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

– Estymacje efektów, zarówno pozytywnych jak i negatywnych, wprowadzenia nowej ustawy w proponowanym kształcie można prowadzić w obszarze kosztowym i przychodowym przedsiębiorstw handlowych oraz firm serwisowych, przez pryzmat wpływu na ich rentowność. Dodatkowo regulacja będzie miała wpływ na podatek CIT i PIT w wymiarze makroekonomicznym. Takie podejście umożliwia w miarę obiektywną ocenę skutku ekonomicznego, jaki może wywołać zaproponowana ustawa – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że w sposób bezpośredni jak i pośredni projekt ustawy ogranicza aktywność setek przedsiębiorstw z otoczenia około businessowego handlu. – Należy tu wymienić przede wszystkim dostawców produktów – podkreśla Wojciechowicz.

Jego zdaniem nie ulega wątpliwości, że projekt ograniczy konsumpcję, ponieważ szacowany wzrost sprzedaży w pozostałe dni tygodnia nie zrekompensuje w całości utraconego niedzielnego obrotu.

– Dowodzą tego informacje zebrane od przedsiębiorstw handlowych branży FMCG, które z różnych względów podjęły już wcześniej decyzję o zamknięciu swoich placówek w niedzielę. Zanotowana utrata sprzedaży oscyluje od 3% do 9% w wymiarze tygodniowym, w zależności od formatu i rodzaju prowadzonej działalności handlowej – wyjaśnia ekspert.

– Najmniej tracić będą sklepy wielkopowierzchniowe, najbardziej sklepy typu convenience i modowe. Podobne wartości przedstawiają też zorganizowane sieci sklepów. Porównując obniżenie sprzedaży w tygodniu, który zawiera niedzielę świąteczną z adekwatnym tygodniem roku poprzedniego uwzględniając efekt zmienności kalendarzowej ruchomych świąt, uzyskujemy wartości rzędu 4% do 5% w wymiarze tygodniowym – tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    handel w niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT    /    sklepy wielkopowierzchniowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Podatnik 2017-11-28 20:10:41
    Chamy urzędnicze chcą decydować kiedy będę kupował/sprzedawał? Chamy jedne nie dość,że wraz z całymi rodzinami żrecie, chlejecie, urządzacie sobie wycieczki na nasz koszt to jeszcze chcecie nam mówić kiedy mamy kupować/sprzedawać? Oj źle to się dla was skończy wszelkie chamy urzędnicze. Już tam w górze na was czekają aby zakazać wam wstępu do Królestwa Niebieskiego!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.32.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.