Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koncepcja marki handlowej w systemie innowacyjnych rozwiązań w sferze relacji z dostawcami jako element zarządzania procesami zakupu

  • Autor: Agnieszka Wala, Marcin Cywiński, Przedsiębiorstwo i Finanse, nr 3 (2013)
  • Data: 06-03-2015, 10:41

Na współczesnym rynku funkcjonują liczne sieci handlowe, które aby zdobywać, utrzymać i komunikować swoją pozycję rynkową stosują ukierunkowane na tworzenie silnej marki strategie w obszarze zarządzania marketingowo - logistycznego. To także globalne tendencje w sferze choćby międzynarodowej dystrybucji, gdzie ekspansja rynkowa towarzyszy rozwojowi wielkich międzynarodowych przedsiębiorstw detalicznych, często o kapitale pochodzenia europejskiego.

Wprowadzenie

1 Marki utworzone przez sieci handlowe są bardzo zróżnicowane. Indywidualne koncepcje determinuje szereg uwarunkowań w tym: segment/ segmenty rynku obsługiwane przez sieć handlową, specyfika regionalnych i lokalnych rynków zarówno dostawców jak i klientów, przyjęta strategia obsługi rynku, nasilenie konkurencji i obszary konkurowania, poziom postępu technologicznego branży, oczekiwania klientów i specyficzne ich oczekiwania w stosunku do sieci i jej oferty, w tym w zakresie systemu obsługi i jej zróżnicowania, po emocjonalny poziom relacji z marką czy innowacje.

Tendencje na rynkach europejskich wskazują na znaczny wzrost konkurencji wobec marek droższych producentów wynikający z zainteresowania zakupem produktów znaczonych marką prywatną dystrybutora. Artykuł prezentuje w sposób syntetyczny możliwości zastosowania narzędzi logistycznych w procesie kształtowania wizerunku marki w myśl nowatorskiego zarządzania marketingowo - logistycznego na podstawie wtórnych wyników badań i opracowań polskich oraz europejskich instytucji badawczo-konsultingowych.

1. Marka własna - koncepcja i znaczenie

Marką własną najczęściej określane są wybrane produkty, których producentem jest określone przedsiębiorstwo, zaś sprzedaż dokonywana jest przez innego operatora. To działania na styku zarówno strategii produkcyjnej jak i swoistej polityki handlowej. Wyspecjalizowane firmy na zlecenie dystrybutorów produkują wg określonej koncepcji oferty znaczone potem marką sprzedawcy. Takie rozwiązanie jest tańsze z punktu widzenia firmy sprzedającej, a nabywcy identyfikują otrzymywaną wartość ze znakiem marki własnej sprzedawcy. Jak pokazują badania, tylko 7 procent z konsumentów w Polsce nie zna żadnej marki własnej hipermarketówi2. Istnieje także wiele argumentów dla producenta, który zamierza podjąć się dostaw swoich produktów pod praivate labels sieci, m.in. ilość i tempo dostaw, konieczność dostosowania sposobu produkcji do oczekiwań odbiorcy, zapewnienie odpowiedniej logistyki, planowania, finansowania procesu, spełnienia często niełatwych wymagań stawianych przez dystrybutorów. Dla mniejszych firm produkcyjnych których nie stać na budowę swojej marki a także z uwagi na zbyt wysoki poziom konkurencji rynkowej stanowi to okazje dostępu do atrakcyjnego segmentu rynku. Taka współpraca stawia przed takim producentem szereg wymagań jak: planowanie, organizowanie działań produkcyjnych i dostaw dostosowanych ściśle do wymagań odbiorcy. Z punktu widzenia producenta, dystrybutora jako dostawcy produktów na rynek także ważne jest spojrzenie na zagadnienie jakości z tej perspektywy. Aktualne tendencje uwypuklają dwa elementy:

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH