Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kreujemy wyjątkowe doświadczenia konsumenckie w e-handlu świeżą żywnością: opakowanie jest kluczem do sukcesu

  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Sealed Air
  • Data: 20-02-2017, 14:35

Aldo Galbusera, menedżer rynku serów Sealed Air Food Care, EMEA wskazuje na znaczenie opakowania w sprzedaży żywności łatwo psującej się w handlu detalicznym i internetowym.

Rozwój sprzedaży świeżych i łatwo psujących się produktów spożywczych w e-handlu

Sprzedaż świeżej żywności w sklepach internetowych rozwija się dość szybko, choć jest jeszcze zjawiskiem stosunkowo niszowym. Największy pod tym względem w Europie jest rynek brytyjski wyceniany na 7,8 mld GBP.1 Wielka Brytania daje europejskim producentom potencjalnie duże możliwości rozwoju. Przewiduje się, że internetowa sprzedaż świeżej żywności wzrośnie z 21% do 34% do roku 20182 w skali całego kontynentu.

Aby wykorzystać ten rozwój rynku, zarówno duże tradycyjne sieci handlowe jak i sklepy internetowe rozbudowują swój cyfrowy potencjał, by sprostać obecnym potrzebom i dalej napędzać zakupy żywności i napojów w sieci.

Inwestując w infrastrukturę cyfrową firmy muszą pamiętać jednak o szerokim spojrzeniu na zaangażowanie konsumentów. W szczególności ważne jest uwzględnienie roli opakowania - nie tylko jako funkcjonalnego pojemnika zapewniającego ochronę, lecz także jego wpływu na poprawę doświadczenia konsumentów i postrzegania marki.

Chwila prawdy

Wygoda jest kluczowym elementem w internetowej sprzedaży żywności i klienci coraz chętniej decydują się za nią zapłacić. Jednocześnie rosną ich oczekiwania, co sprawia, że coraz większym wyzwaniem staje się umiejętność zapewnienia im ponadprzeciętnej satysfakcji w e-handlu.

Ponieważ konsumenci nie są w stanie fizycznie dotknąć tego, co wkładają do wirtualnego koszyka, częściej są sceptycznie nastawieni do jakości kupowanych produktów. Dodatkową przeszkodą są obawy związane z zakupami świeżej żywności, szczególnie brak pewności, czy dostarczony produkt nie będzie na granicy terminu przydatności do spożycia. Na to wszystko nakładają się także kwestie bezpiecznego przechowywania produktów podczas dystrybucji, potencjalne niedogodności związane ze zwrotem towarów i odzyskiwaniem należności za nie, czy pytania o zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko naturalne. W tym ostatnim przypadku wiele dyskusji w mediach społecznościowych toczy się wokół nadmiernego opakowania produktów w e-handlu, co może uderzyć w reputację marki.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.