Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol - pełny wywiad

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2015, 10:35
Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol - pełny wywiad
Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol

O sytuacji na rynku hurtowym i detalicznym, trudnej konkurencji w branży, wynikach za rok 2014 oraz priorytetach rozwojowych na najbliższe lata - serwis portalspozywczy.pl rozmawia z Leszkiem Baciem, prezesem Grupy Kapitałowej Bać - Pol.

Panie Prezesie, jak ocenia Pan obecną sytuację na rynku?

Rynek hurtowy i detaliczny był, jest i będzie bardzo trudny. Konkurencja jest cały czas bardzo aktywna. Każdy szuka możliwości poszerzenia rynku zbytu, zwiększenia udziałów oraz możliwości rozwoju. Aczkolwiek bardzo istotne jest to, że na rynku pozostały już tylko firmy najbardziej doświadczone. Rynek dokonał selekcji i weryfikacji, szczególnie tych mniejszych firm i w konsekwencji zostali tylko ci, którzy mają realną siłę i często aspiracje, aby walczyć najwięksi o pozycję lidera. Zarówno na rynku ogólnopolskim, jak i na rynkach lokalnych. Z tego powodu będzie ciągła walka o klienta, ale z tym wszyscy się już pogodzili.

Konkurencja będzie się nadal zaostrzać?

Rynek jest już naprawdę bardzo konkurencyjny, dlatego sądzę, że jeśli ktoś kapitałowo nie wejdzie do Polski, to dalsze intensyfikacja konkurencji nie nastąpi. W kuluarach mówi się jednak o ewentualnym przejęciu Eurocashu przez firmę z RPA. Nie wiadomo także, jak będzie wyglądała sytuacja z Żabką. Jeżeli te firmy pozostaną w rękach obecnych właścicieli, to wiele się w kwestii konkurencji nie zmieni. Natomiast gdy wejdą nowe podmioty - inwestorzy ze znacznym środkami - to może wydarzyć się jeszcze wiele, a konkurencja jeszcze się zaostrzy. To dotyczy całego rynku, zarówno firm polskich, jak i tych z zagranicznym kapitałem. Przykładem może być los firmy EKO Holding i funduszu Advent, który wszedł do spółki z dużym kapitałem, wcześniej zdecydowanie przepłacił, a w konsekwencji sobie nie poradził.

Okazuje się, że po raz kolejny, że poza pieniędzmi, bardzo potrzebne jest również know-how. Są na rynku przykłady firm o mniejszym kapitale, ale radzących sobie dobrze, gdyż wynika to z ich znajomości rynku, dobrego definiowania konkurencji oraz posiadania niezbędnego doświadczenie. Doskonałym przykłady to chociażby polskie firmy takie jak Piotr i Paweł, Polomarket, czy Topaz, które dają sobie radę znakomicie. Wymieniam tylko te firmy, których wyniki znam. Firmy Piotr i Paweł czy Polomarket to gracze krajowi, ale wspomniana sieć sklepów Topaz to firma lokalna, która działa bardzo sprawnie, stając się wzorem do naśladowania dla innych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ~popieramgo 22-01-2015, 16:24:
Lechu do boju!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 163) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH