REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Marek Jutkiewicz: Udział sprzedaży prywatnych marek we wszystkich segmentach rynku będzie się zwiększał

  • Autor: Weronika Pietrykowska, Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2010, 13:09
Marek Jutkiewicz: Udział sprzedaży prywatnych marek we wszystkich segmentach rynku będzie się zwiększał

- Sukces Maspeksu jest nie do powtórzenia. Spółka ta produkuje mniej prywatnych marek, ale robi je w segmentach, które uważam za najbardziej opłacalne. Wytwarzanie produktu brandowego i wprowadzanie go do sieci typu Biedronka, pod inną marką jest czymś, co pozwala złapać ekonomię skali a jednocześnie nie zakłóca porządku cenowego na rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Jutkiewicz, znany inwestor.

REKLAMA

Pan, dzięki swojej działalności w Hoop, ma doświadczenie w produkcji pod marki własne. Jak Pan ocenia obecny rynek private label? Czy na przestrzeni najbliższych lat będzie on się rozwijał?

Wystarczy popatrzeć jak wygląda handel detaliczny u naszych sąsiadów za Odrą i w większości krajów Europy. Polska jest wyjątkiem - udział handlu tradycyjnego utrzymuje się na poziomie 50 proc. natomiast w Niemczech 90 proc. handlu realizowane jest w kanale nowoczesnym.
Zakładam, że nasz model handlu, może nie od razu, ale stale, będzie się zmieniał dążąc do modelu Europy Zachodniej. Będzie rosło znaczenie handlu nowoczesnego, a w związku z tym zwiększy się udział sprzedaży prywatnych marek we wszystkich segmentach rynku.

Jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się wymagania względem producentów pod kątem produkcji marek własnych?

Duże organizacje, jak Biedronka czy Eurocash, potrzebują takich partnerów, którzy są w stanie sprostać ich skali działania. Już nawet nie chodzi o jakość samego produktu i ładne opakowanie, bo równie istotne jest to, żeby produkt był dostarczony w odpowiednim terminie a czas oczekiwania na realizację zamówienia był jak najkrótszy. To wszystko sprawia, że największe organizacje w handlu detalicznym do tego żeby się rozwijać potrzebują coraz silniejszych partnerów. Być może Mispol i Makarony Polskie to takie firmy, które w segmentach, w których działają powinny zająć pozycję dominującą w zakresie produkcji marek własnych.

Myśli Pan że w Polsce jest możliwość i miejsce dla dużej grupy, która zajmowałaby się produkcją wyłącznie marek własnych?

Każdy duży podmiot będzie silniejszy od małego.

Czy więc marki własne to pomysł na szybszy zarobek przy mniejszych nakładach inwestycyjnych?

Inwestycje muszą być. I to duże, by uzyskać odpowiednią skalę. Ale gdyby dzisiaj ktoś mnie spytał, czy podjąłbym się stworzenia drugiej takiej marki jak Hoop Cola - to nie, nie odważyłbym się.

Wyszedł Pan z Hoopa, ale Hoop Cola to przecież Pana „dziecko". Któremu na pewno się Pan przygląda. Jak ocenia Pan, co wniosła Kofola w dziedzictwo tej marki?

To już nie moja branża. Pozostawię to pytanie bez komentarza.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH