Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Międzynarodowe porty lotnicze - najlepsze lokalizacje handlowe

  • Autor: Natalia Roj, Inwestor Gazeta Inwestycyjna
  • Data: 21-10-2009, 13:22
Międzynarodowe porty lotnicze - najlepsze lokalizacje handlowe

Marka i wygląd w czasach "konsumpcjonizmu" mają ogromne znaczenie. Czy jest to jednak jedyny wyznacznik sukcesu? Popularność marek różni się oczywiście w zależności od regionów, istnieje także grupa tych rozpoznawanych bardzo szeroko, międzynarodowo.

Najbardziej znane, w widoczny sposób, prezentuje się w luksusowych lokalizacjach, takich jak centra miast czy... porty lotnicze. Determinowane jest to poprzez grupę potencjalnych klientów, odznaczających się wysokim i wciąż wzrastającym potencjałem kupna, co potwierdza między innymi ekstrapolacja trendów zakupowych na portach lotniczych.

Kto chciałby wejść na ten rynek? Kogo stać na potencjalnie droższą lokalizację? Nie ma jednej odpowiedzi, każdorazowo zależy ona od analiz rodzaju ruchu pasażerskiego na lotnisku, trendów lub sezonowości, lokalizacji i strategii portu, ale także od wizjonerstwa i zdrowego rozsądku. Podczas gdy na portach lotniczych o przeważającym udziale ruchu przesiadkowego (z ang. hub) osobiście oczekuję międzynarodowych marek powszechnie uznawanych za luksusowe, tak doradzając w rozwoju obszaru koncesji portów regionalnych, za każdym razem wskazuję na niebagatelną rolę lokalnych produktów wyższej klasy, kreujących nietuzinkowy, unikalny wizerunek lotniska w percepcji podróżnych.

Handel na portach lotniczych całego świata kwitnie, w Polsce - dopiero się budzi. Powstała już jednak silna potrzeba przyciągnięcia i zatrzymania klientów, którymi są zarówno linie lotnicze, pasażerowie, ale również odwiedzający czy żegnający. Pociąga to za sobą konieczność nie tylko zaspokajania już istniejących potrzeb, ale równocześnie kreowania i przewidywania nowych. Oczywiście nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich portów, nie zawsze także interes pasażerów idzie w parze z interesem linii lotniczych. Część planistyczno-koncepcyjna w przypadku portów lotniczych zawsze powinna jednak zostać ustalona wspólnie przez trzy podmioty: port lotniczy, koncesjonariuszy oraz władze lokalne, jako połączona strategia miejsko-lotniskowa.

Rozpoczynając analizę, trzeba też odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: kto jest moim głównym klientem? w jakim jest nastroju? jakie produkty, usługi i marki będą najlepiej pasować do jego potrzeb? Handel nieustannie się rozwija; firmy, które chcą liczyć się na rynku, muszą wyszukiwać coraz bardziej wysublimowane metody, aby trafiać do zmieniających się gustów i potrzeb klienta. Teraz warunkiem sukcesu jest już nie tylko przewidywanie preferencji i oferowanie produktów oraz usług je zaspakajających. Osiągnięcie odpowiednich wyników wymaga również wdrażania innowacyjnych rozwiązań i technik sprzedaży, w tym wykorzystania potencjału lokalizacji. Jak jednak zrobić to w przypadku miejsca znanego klientowi i w dodatku nieodbiegającego znacząco od wielu podobnych lokalizacji? Pomocny będzie tutaj odpowiedni design.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH