Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadchodzi czas piątej generacji centrów handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-07-2008, 15:02
Nadchodzi czas piątej generacji centrów handlowych
Yoram Reshef - dyrektor generalny Blue City

Żeby odnieść sukces na rynku, nie wystarczy nadążać za zmianami. Trzeba je również trafnie przewidywać. Ta zasada odnosi się do wszystkich branż, jest zatem aktualna również w odniesieniu do tak ogromnych przedsięwzięć, jakim są nowoczesne centra handlowe - mówi Yoram Reshef, Dyrektor Generalny Blue City.

Rynek centrów handlowych na świecie liczy sobie około 80 lat, w Polsce ta historia jest z oczywistych powodów o wiele krótsza. Wystarczy jednak prześledzić kilkanaście ostatnich lat, by zauważyć, jak wiele się zmieniło i jak wiele się zmienia. Porównajmy centra handlowe I generacji - których jądrem był hipermarket, obudowany wianuszkiem małych sklepów - z nowoczesnymi, eleganckimi obiektami, łączącymi funkcję handlową, usługową i biurową. Niebo i ziemia. A to nie koniec zmian. W Stanach Zjednoczonych na przykład powstają centra, będące swoistym małymi miasteczkami - kompleksem pawilonów, po którym można poruszać się samochodem.

Już dziś można stwierdzić, że na polskim rynku przyszłość należy do centrów V generacji - nowoczesnych galerii handlowych, uzupełnionych o sąsiadujące z nimi budynki biurowe i mieszkalne. Takie rozwiązania spotykane są w Europie, taki będzie kierunek zmian w najbliższych latach również w Polsce. Coraz więcej firm zainteresowanych jest wynajmem powierzchni w biurowych częściach centrów. Wynika to nie tylko z dużego popytu na biura w polskich metropoliach. Część firm dostrzega jako plus dla pracowników właśnie bliskość punktów usługowych, sklepów i restauracji - choć są i takie, które boją się, że będzie to rozpraszać załogę... Podobnie będzie zapewne z apartamentami przylegającymi do centrów: ten, kto ceni wygodę, komfort zakupów i bliskość różnych punktów usługowych, kawiarni i barów, zdecyduje się na zakup mieszkania. Taki komfort przy tempie życia, jaki narzuca nowoczesne miasto, jest nie do przecenienia.

Czy jest prosta recepta na sukces centrum handlowego? Oczywiście, że nie. Są zasady, bez przestrzegania których odniesienie takiego sukcesu nie będzie możliwe. Najważniejsza - to zbudowanie i dobra realizacja odpowiedniej strategii funkcjonowania. To zarządca centrum określa, jakie marki chce pozyskać, jak wyważyć proporcje między częścią handlową, rozrywkową a gastronomiczną. Samo wynajęcie powierzchni to za mało - centrum nie może przypominać targowiska, gdzie bez ładu i składu ulokowane są różne stoiska. Klient musi mieć wrażenie, że korzysta z przemyślanej oferty, skomponowanej z myślą o jego potrzebach. Takie samo przekonanie musi mieć najemca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.