Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pełny wywiad z dyrektorem Carrefour Polska: W sercu rozwoju Carrefoura jest franczyza

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-12-2012, 14:09
Pełny wywiad z dyrektorem Carrefour Polska: W sercu rozwoju Carrefoura jest franczyza
Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

Przeczytaj wywiad z Francois Vincent, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska, który mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o planach rozwoju sieci Carrefour Express, o tym, czym jest franczyza oraz o sytuacji na rynku małych sklepów.

Ile obecnie sklepów w systemie franczyzy działa pod szyldem Carrefour?

Najbardziej aktualna liczba to 270 sklepów, a do końca roku przewidujemy, że będzie to w sumie około 310-320 sklepów Carefour Express w Polsce. Myślę, że to dość spora liczba, biorąc pod uwagę, że zaczynaliśmy rozwój w 2010 roku i działamy dopiero niecałe 3 lata.

Jaki udział w segmencie franczyzowym w Polsce ma obecnie Carrefour? W tym segmencie działa już wiele sieci np. Żabka, OdiDo, czy abc.

Uważam, że nie da się porównać Żabki, abc, czy OdiDo do Carrefoura. Żabka to sklepy ajencyjne. Abc to sklepy samodzielnie prowadzone i nie jest to franczyza w takim sensie, w jakim my ją rozumiemy. Dla nas franczyza miękka nie jest franczyzą, ale bardziej afiliacją.

Afiliacja jest czymś innym od franczyzy i naszym zdaniem nie można tych systemów porównywać. W afiliacji sklep dysponuje logo i pewnymi warunkami zakupu towaru. Czasami nawet partner musi sam pojechać po towar.

W Polsce brakuje definicji tego, czym jest franczyza. Dziś jest to tylko umowa o współpracy, można powiedzieć, że każdy definiuje sam, co rozumie przez franczyzę. Myślę, że rolą Carrefoura w następnych latach będzie dążyć do unormowania tej sytuacji. Bo franczyza zobowiązuje.

Franczyza to cztery elementy: rozpoznawalna marka, dobrany asortyment i sprawna logistyka oraz know-how i wsparcie na każdym etapie współpracy. Naszym zdaniem, afiliacja też jest bardzo potrzebna, ale dla mikrosklepów, o powierzchni poniżej 50 mkw.

Jeżeli mówimy o stricte franczyzie, w takim sensie, w jakim my ją rozumiemy, to dzisiaj jest tylko kilku operatorów, którzy proponują franczyzę we właściwym tego słowa rozumieniu. Reprezentują oni w Polsce kilkaset sklepów.

Carrefour we franczyzie ma dwa formaty. Stawia na zielony szyld?

Carrefour Express zielony, czyli minimarket, to sklep od 100 do 500 metrów kw, w którym dokonuje się codziennych zakupów. W asortymencie znajdują się: świeże artykuły, warzywa, nabiał, czy stoisko z wędlinami tradycyjnymi. Ma on także pełnić funkcję uzupełniających zakupów dla klientów mieszkających blisko. To znaczy, że sklep, nawet jeśli nie jest duży, musi zapewnić dobrze dostosowany asortyment, który jest odpowiedzią na codzienne potrzeby klientów.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Antoni Strzelczyk GS SCH Pieńsk 05-12-2012, 08:10:
„Franczyza to cztery elementy: rozpoznawalna marka, dobrany asortyment i sprawna logistyka oraz know-how i wsparcie na każdym etapie współpracy.” To cytat z poniższego wywiadu, z tą opinią Dyrektora Vincenta, absolutnie się zgadzam, a wręcz zalecam poważnej rozwadze wszystkich franczyzodawców, jako niezbywalne wyróżniki ich potencjalnego sukcesu na rynku. Również i swoim, czyli Spar Polska (których notabene cenię sobie bardzo wysoko i polecam innym, potencjalnym franczyzobiorcom) zalecałbym umacnianie tych elementów w swojej polityce rozwojowej, szczególnie jeśli chodzi o „… know-how i wsparcie na każdym etapie współpracy”, głównie w odniesieniu do Partnerów z twardymi umowami franczyzowymi, jako niezbędny warunek umacniania całej sieci. Natomiast jeśli chodzi rozpoznawalność marki, to trudno szukać porównywalnej na świecie, a coraz wyraźniej zaczyna być ona rozpoznawalna i w Polsce. Podobnie w zakresie dobranego asortymentu i sprawnej logistyki, Spar Polska przy wsparciu Grupy Kapitałowej Bać-Pol, zaczyna równać do najlepszych w kraju.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH