Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pełny wywiad: Zbigniew Rekusz z Mid Europa Partners nt. planów rozwoju sieci Żabka

  • Autor: Paulina Bełżecka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2011, 14:47
Pełny wywiad: Zbigniew Rekusz z Mid Europa Partners nt. planów rozwoju sieci Żabka
Mid Europa Partners, w którym partnerem jest Zbigniew Rekusz, może zainwestować w Polsce ponad 1 mld euro.

O możliwych przejęciach i inwestycjach w polskie spółki handlowe oraz planach rozwoju sieci Żabka rozmawiamy z partnerem w Mid Europa Partners Zbigniewem Rekuszem.

Kiedy nastąpi zamknięcie transakcji zakupu udziałów w Żabce? Czy oprócz zgody UOKiK muszą być spełnione jeszcze jakieś warunki?

Nie, zgoda UOKiK to ostatni warunek. Jest to tylko formalność, ale zajmuje trochę czasu. Myślę, że zamknięcie transakcji nastąpi na koniec maja.

W jaki sposób chcą Państwo rozwijać sieć Żabka?

Chcemy poprawiać marżowość sieci, między innymi poprzez zmianę mixu produktowego. Myślę, że będziemy przeglądać asortyment pod względem efektywności, doboru, marżowości i tutaj mogą nastąpić zmiany. Poza tym, chcemy położyć nacisk na zdrową żywność i marki własne.

Czy sieć będzie rozwijać się poprzez akwizycje, czy wzrost organiczny?

Są to dwie niezależne ścieżki. Szacujemy, że Żabka będzie otwierać 300-350 nowych sklepów co roku. Widzimy bardzo duży potencjał rynku, ponieważ co roku znika około 5 tys. małych sklepów rodzinnych. Tworzy się naturalna nisza, w którą wchodzą zorganizowane sieci, my także część tego uwalnianego rynku zabieramy.

Oprócz tego, zupełnie niezależnie przygotowujemy firmę do przejmowania innych sieci. Tutaj jednym z kluczowych elementów jest rozbudowa sieci logistycznej. Nie wystarczy przejąć sieci handlowej w danym regionie, trzeba ją także sprawnie obsłużyć. Dlatego planujemy budowę nowych centrów logistycznych na terenie kraju, ale na razie za wcześnie na szczegóły.

Jaki potencjał ma polski rynek, jeśli chodzi o docelową liczbę sklepów Żabka?

W zależności od szacunków oceniamy, że docelowa liczba Żabek w Polsce wynosi między 5 a 7 tys. Biorąc pod uwagę, że obecnie mamy na rynku około 2,5 tys. Żabek, to oznacza, że sieć może rosnąć jeszcze przez najbliższe 10 lat.

Czy wszystkie sklepy będą powstawały w podobnych formatach, co obecnie?

Zwiększamy format Żabek. Jeśli spojrzymy wstecz, to powierzchnia tych sklepów była mniejsza, systematycznie wzrasta przeciętna wielkość Żabki. W tej chwili rzadko zdarza się, byśmy otwierali Żabkę o powierzchni 50-60 metrów kw., są to raczej lokale o wielkości około 100 metrów. Ten trend będzie kontynuowany, zmiany, które zachodzą w sklepach wymuszą większe powierzchnie.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ajent 04-05-2011, 23:53:
Fundusz powinien się spieszyc, Żabki masowo zamykają się. Ajenci bankrutują
  • Ajent 04-05-2011, 23:51:
Fundusz powinien się spieszyć, w chwili obecnej masowo zamykają się Żabki, ajenci bankrutują.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH