REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polomarket: Sieć, która wygrywa sprawną logistyką

  • Autor: Rynek Spożywczy
  • Data: 29-08-2008, 09:19
Polomarket: Sieć, która wygrywa sprawną logistyką

Tworząc sieć Polomarket, handlowcy doskonale zdawali sobie sprawę, że kluczem do sukcesu ich projektu na rynku będzie sprawny, elastyczny i generujący niskie koszty system magazynowo-logistyczny, który zapewni im przewagę nad rodzimą konkurencją i pozwoli rywalizować z zagranicznymi operatorami.

REKLAMA

Dzisiaj Polomarket ma już ponad 10 lat. - Sieć powstała w 1997 r., kiedy to właściciele 27 sklepów z Konina, Inowrocławia, Świecia, Płocka i Torunia postanowili zjednoczyć siły, aby poradzić sobie z niezwykle silną konkurencją zachodnich sieci handlowych. Bez rozwoju logistyki ani szybka ekspansja, ani efektywne konkurowanie nie byłoby możliwe - mówi Artur Kasner, prezes sieci Polomarket.

Szybko rozwijająca się sieć sklepów liczy 232 placówki, które odwiedza miesięcznie 9,2 mln klientów. Sklepy sieci działają już na terenie 14 województw. - W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy chcemy wejść do pozostałych województw na terenie kraju - dodaje Artur Kasner.

Podstawa to organizacja

Bieżące zaopatrzenie takiej liczby placówek, na tak dużym obszarze byłoby niemal niemożliwe bez odpowiednio zorganizowanej i sprawnie działającej logistyki czyli magazynów połączonych systemem dostaw z placówkami handlowymi. Należy wspomnieć, że średnia powierzchnia sklepu należącego do sieci to 450 mkw., na którego półkach można znaleźć ponad 6,5 tys. produktów, w które trzeba na bieżąco placówki zaopatrywać.

Oczywiście tak jak w przypadku każdego projektu pierwsze kroki były trudne, brakowało nie tylko funduszy, które pozwoliłby na szybką budowę systemu dostaw i magazynów, ale także wystarczającej wiedzy. Przedstawiciele firmy musieli sami wypróbowywać nowe rozwiązania i wybierać te najwłaściwsze. - W pierwszym roku istnienia sieci dostawy z centrum logistycznego do wszystkich placówek handlowych realizowane były za pomocą sprowadzonych z Niemiec używanych ciężarówek MAN - opowiada Paweł Płuciennik, dyrektor ds. logistyki Polomarket. - Ale już w 1999 r. zakupiliśmy trzy pierwsze nowe pojazdy marki Scania. Rok później flotę zasiliło 11 samochodów tej marki. Aktualnie dostawy rozwozi 65 ciężarówek marki Scania oraz Renault - chwali się dyrektor.

Małe dużego początki

W początkowej fazie rozwoju centralny magazyn w Giebni pod Pakością (woj. kujawsko-pomorskie) liczył zaledwie 900 mkw. Jednak ten stan nie trwał długo. W związku z błyskawicznym rozwojem sieci, w 1999 r. zarząd firmy podjął decyzję o rozbudowie powierzchni magazynowej do 7 tys. mkw. - W 2002 r. otwarto magazyn artykułów świeżych. Dzięki temu możliwe było przyjmowanie 60 dostaw tygodniowo. Rok później rozpoczęto centralną dystrybucję warzyw i owoców do wszystkich placówek handlowych - mówi dyrektor ds. logistyki Polomarket.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH