Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carrefoura: Potrafiliśmy namówić klientów aby wrócili do naszych sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2010, 12:27
Prezes Carrefoura: Potrafiliśmy namówić klientów aby wrócili do naszych sklepów

To co miało duży wpływ na nasze wyniki to fakt, że polski klient nie jest jeszcze wiernym klientem. Brak wierności spowodował, że mogliśmy bardzo łatwo namówić konsumentów aby wrócili do naszych sklepów. Skuteczne akcje promocyjne, które prowadziliśmy w ostatnim czasie sprawiły, że klienci wrócili do placówek Carrefoura - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Według ostatnich danych Carrefour nieźle sobie poradził w IV kw. 2009 i I kw. 2010 r.

To prawda, w 2009 r. nasza sieć pomimo niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej i spadku koniunktury na rynku zanotowała całkowite obroty w wysokości 8,194 mld zł, co stanowi wzrost o 2,8 proc. W czwartym kwartale 2009 roku obroty Carrefoura wzrosły o 6,7 proc. i wyniosły 2,608 mld złotych. Wyniki w I kw. 2010 r. także są bardzo optymistyczne. Firma wykazała się wysoką dynamiką sprzedaży, która wzrosła o 6,2 proc., a obroty wyniosły 2,171 mld zł.

Jakie są prognozy dla Carrefoura i dla rynku detalicznego na ten rok?

Tak jak wspomniałem nasze obroty w I kw. wzrosły o 6,2 proc. i jest to zdecydowanie powyżej tempa w jakim rośnie cały rynek detaliczny w Polsce. Sądzę, że w kolejnych kwartałach utrzymamy dynamikę wzrostu. Mogę zadeklarować, że w 2010 r. chcemy rosnąć szybciej niż cały rynek.

Skąd takie wyniki w I kw.? Niemal wszyscy detaliści narzekali na ciężką zimę, która mocno odbiła się na wynikach sprzedaży.

To co w Polsce jest fantastyczne, to fakt, że wszystko jest tu możliwe. To co miało duży wpływ na nasze wyniki to fakt, że polski klient nie jest jeszcze wiernym klientem. To fenomen na skalę europejską. Brak wierności spowodował, że mogliśmy bardzo łatwo namówić konsumentów aby wrócili do naszych sklepów. Skuteczne akcje promocyjne, które prowadziliśmy w ostatnim czasie sprawiły, że klienci wrócili do placówek Carrefoura.

Uważam, że w obecnej sytuacji wygrają te sieci, które będą w stanie utrzymać niskie ceny w swoich sklepach.

Niewierny klient to także kłopot? Czy Carrefour będzie w stanie zatrzymać go na dłużej?

To oznacza nieustająca walkę o klienta, a jednym ze sposobów na przyciągniecie jego uwagi są ciekawe promocje. Działania promocyjne, które przeprowadziłem jesienią ub. roku, może powtórzyć każdy operator, ale nie każdą sieć będzie na to stać i nie każda firma handlowa będzie mogła zrobić to w ten sam sposób. To zależy od przyjętej strategii i pozycjonowania się na rynku. Najlepsze wyniki na polskim rynku będzie miała ta sieć, która po pierwsze będzie najskuteczniejsza w sposobach komunikacji z klientem i po drugie, która będzie umiejętnie zarządzać kosztami.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RILIP 26-06-2010, 13:18:
PRZYSZLI NA WYPRZEDAZE TYLKO PRZYSZLI!!!!!!!!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH