REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyskonty Czerwona Torebka - strategia asortymentowa sieci

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2014, 21:46
Prezes Czerwonej Torebki: Nie będziemy kolejną Biedronką!
Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka

- Dyskont Czerwona Torebka będzie ewoluować, zmieniać się i dodawać nowe usługi. Wszystko będzie zależało od potrzeb i oczekiwań klientów. Dyskont, to jeszcze młody projekt, ale ma stabilne fundamenty strategii asortymentowej w postaci rozpoznawalnych marek. Będziemy pracować cały czas nad asortymentem oraz nad udoskonaleniem oferty - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

REKLAMA
Jak wygląda strategia produktowa i koncepcja asortymentu Dyskontu Czerwona Torebka? Czym różnicie się od innych dyskontów?

Nasza strategia opiera się na rozpoznawalnych produktach markowych. Posiadamy podział na kilkanaście podstawowych kategorii produktowych. Mamy w nich atrybuty, które bardzo mocno odróżniają nas od konkurencji, na przykład rozbudowana kategoria alkoholi. Mamy ponad 120 gatunków różnego rodzaju piw, podczas gdy u konkurencji znaleźć można najwyżej 20-30 indeksów. Do tego dochodzi mocna grupa napoi bezalkoholowych, nabiału, kosmetyków, tzw. produktów spożywczych suchych oraz parafarmaceutyków (OTC). Świadomie rozbudowujemy więc niektóre grupy asortymentowe kosztem innych. Decyzja o oparciu naszej strategii sprzedaży o rozpoznawalne produkty brandowe była świadoma i naszym zdaniem najlepsza z możliwych. Na chwilę obecną nie przewidujemy wprowadzenia marek własnych.

Dlaczego sieć zrezygnowała z marki własnej? Produkty private label systematycznie zyskują udziały rynku, pozwalają wygenerować wyższe marże handlowe.

Jak już wspominałem, cena nie jest głównym determinantem dokonania zakupu przez klientów. To, o czym mówimy i co jest widoczne we wszystkich badaniach rynku pokazuje, że dla klientów liczy się przede wszystkim jakość, której gwarantem są rozpoznawalne produkty markowe Klient jest do nich przyzwyczajony, pożąda tych marek, chce je kupować, a my je dostarczamy. Są one synonimem jakości w sensie sprawdzonego smaku, sprawdzonych technologii produkcji. Klient może się spodziewać, co znajduje się w danym produkcie.

Natomiast marki własne nie dają tej pewności, receptury szybko się zmieniają, często pod wpływem presji cenowej. Zmieniają się także producenci marek własnych. To powoduje, że produkty budzą mniejsze zaufanie u konsumentów. Zbadaliśmy rynek, a z przeprowadzonych badań wyraźnie wynika, że klient oczekuje produktów, które są rozpoznawalne, ponieważ ma ich lepszą świadomość. Na pewno je wybierze, jeśli ich cena będzie podobna do produktów marki własnej. A jesteśmy w stanie taką cenę zapewnić.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mike 16-04-2014, 11:43:
tak,tak... a za tydzien jaki będzie nowy komunikat?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH