Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: W 2017 r. nasza sieć będzie liczyła nie 4000, ale 10000 sklepów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-08-2014, 23:23
Prezes GK Specjał: Będziemy zmniejszać liczbę marek sklepów w naszym portfolio
Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał

- Liczba marek sklepów w naszym portfolio jest na pewno za duża. W najbliższym czasie, systematycznie będziemy tę liczbę zmniejszać. Po jednej marce z każdej sieci będziemy chcieli przekształcić w markę wiodącą - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Grupa Specjał otworzyła właśnie swój 4000. sklep franczyzowy. To ważny moment dla firmy?

Tak. Otwarcie 4000. placówki pokazuje potencjał rozwoju naszej sieci franczyzowej, która rośnie coraz dynamiczniej. W 2017 r. nasza sieć będzie liczyła nie 4000, ale 10000 sklepów. Ten strategiczny plan dla naszej grupy chcemy wykonać nie tylko poprzez rozwój organiczny - co byłoby trudne - ale także dokonując kolejnych przejęć działających już sieci handlowych. Prowadzimy rozmowy na ten temat. I takie przejęcie wkrótce może nastąpić. Jednocześnie systematycznie realizujemy wyznaczone na rok obecny cele związane z rozwojem organicznym naszych sieci handlowych. Co niezwykle dla nas ważne, przekroczyliśmy zakładane na pierwsze półrocze plany otwarć sklepów w tzw. twardej franczyzie.

Jak rozwój organiczny wygląda w liczbach?

Na czerwiec 2014 r. mieliśmy zaplanowane otwarcie 4000. sklepu. Plan został w 100 procentach wykonany. Jednocześnie zmianie uległy proporcje w jakich otwieraliśmy placówki w ramach poszczególnych konceptów, więcej ruszyło sklepów w twardej franczyzie, mniej otworzyliśmy punktów we franczyzie miękkiej. Otworzyliśmy o ok. 25 sklepów więcej we franczyzie twardej niż wcześniej planowaliśmy. Ta zmiana nas cieszy, ponieważ jest bardziej korzystna tak dla grupy jak i dla naszych partnerów handlowych. Świadczy to także o tym, że właściciele sklepów przestali się bać mocniejszego związania z franczyzodawcą, dostrzegają większe korzyści z bardziej ścisłej współpracy. Oczywiście większe korzyści dla detalisty oznaczają jednocześnie większą lojalność wobec operatora, z którym współpracują, w tym wypadku Grupy Specjał.

Specjał ma znaczną liczbę sklepowych szyldów w portfolio, czy Grupa planuje konsolidację i zmniejszenie liczby brandów, tak aby móc bardziej efektywnie zarządzać markami? To pomoże m.in. w komunikacji marketingowej z klientem?

Liczba marek sklepów w naszym portfolio jest na pewno za duża. W najbliższym czasie, systematycznie będziemy tę liczbę zmniejszać. Po jednej marce z każdej sieci będziemy chcieli przekształcić w markę wiodącą. To się już powoli dzieje, jednym z szyldów, na które mocno stawiamy jest Livio. Livio będzie naszym priorytetem. Jednak ciągle ważna będzie dla nas np. marka Sieć34, która ma bardzo silną pozycję na Pomorzu. Nie ma planów aby ją zmieniać. W firmie Nasz Sklep wiodącym brendem jest sieć Nasz Sklep.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.