Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał: W 2017 r. nasza sieć będzie liczyła nie 4000, ale 10000 sklepów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 18-08-2014, 23:23
Prezes GK Specjał: Będziemy zmniejszać liczbę marek sklepów w naszym portfolio
Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał

- Liczba marek sklepów w naszym portfolio jest na pewno za duża. W najbliższym czasie, systematycznie będziemy tę liczbę zmniejszać. Po jednej marce z każdej sieci będziemy chcieli przekształcić w markę wiodącą - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Grupa Specjał otworzyła właśnie swój 4000. sklep franczyzowy. To ważny moment dla firmy?

Tak. Otwarcie 4000. placówki pokazuje potencjał rozwoju naszej sieci franczyzowej, która rośnie coraz dynamiczniej. W 2017 r. nasza sieć będzie liczyła nie 4000, ale 10000 sklepów. Ten strategiczny plan dla naszej grupy chcemy wykonać nie tylko poprzez rozwój organiczny - co byłoby trudne - ale także dokonując kolejnych przejęć działających już sieci handlowych. Prowadzimy rozmowy na ten temat. I takie przejęcie wkrótce może nastąpić. Jednocześnie systematycznie realizujemy wyznaczone na rok obecny cele związane z rozwojem organicznym naszych sieci handlowych. Co niezwykle dla nas ważne, przekroczyliśmy zakładane na pierwsze półrocze plany otwarć sklepów w tzw. twardej franczyzie.

Jak rozwój organiczny wygląda w liczbach?

Na czerwiec 2014 r. mieliśmy zaplanowane otwarcie 4000. sklepu. Plan został w 100 procentach wykonany. Jednocześnie zmianie uległy proporcje w jakich otwieraliśmy placówki w ramach poszczególnych konceptów, więcej ruszyło sklepów w twardej franczyzie, mniej otworzyliśmy punktów we franczyzie miękkiej. Otworzyliśmy o ok. 25 sklepów więcej we franczyzie twardej niż wcześniej planowaliśmy. Ta zmiana nas cieszy, ponieważ jest bardziej korzystna tak dla grupy jak i dla naszych partnerów handlowych. Świadczy to także o tym, że właściciele sklepów przestali się bać mocniejszego związania z franczyzodawcą, dostrzegają większe korzyści z bardziej ścisłej współpracy. Oczywiście większe korzyści dla detalisty oznaczają jednocześnie większą lojalność wobec operatora, z którym współpracują, w tym wypadku Grupy Specjał.

Specjał ma znaczną liczbę sklepowych szyldów w portfolio, czy Grupa planuje konsolidację i zmniejszenie liczby brandów, tak aby móc bardziej efektywnie zarządzać markami? To pomoże m.in. w komunikacji marketingowej z klientem?

Liczba marek sklepów w naszym portfolio jest na pewno za duża. W najbliższym czasie, systematycznie będziemy tę liczbę zmniejszać. Po jednej marce z każdej sieci będziemy chcieli przekształcić w markę wiodącą. To się już powoli dzieje, jednym z szyldów, na które mocno stawiamy jest Livio. Livio będzie naszym priorytetem. Jednak ciągle ważna będzie dla nas np. marka Sieć34, która ma bardzo silną pozycję na Pomorzu. Nie ma planów aby ją zmieniać. W firmie Nasz Sklep wiodącym brendem jest sieć Nasz Sklep.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH