Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Mar-Ol zapowiada przyspieszenie rozwoju Chaty Polskiej. Będzie nowy koncept

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 09-07-2013, 14:22
Prezes Grupy Mar-Ol  zapowiada przyspieszenie rozwoju Chaty Polskiej. Będzie nowy koncept
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol

Chata Polska w drugiej połowie 2013 r. będzie wdrażać nowy koncept współpracy franczyzowej. Jak zdradza w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol, ma się on przyczynić do utrzymania dwucyfrowego wzrostu liczby sklepów sieci w perspektywie kilku najbliższych lat.

Co Pan zastał w spółce obejmując kilka miesięcy temu fotel prezesa Grupy Mar-Ol?

Nic mnie nie zdziwiło, ani nie zaskoczyło. Firmę znałem doskonale, ponieważ przez wiele lat byłem w radach nadzorczych grupy. Grupa Mar-Ol składa się z trzech głównych biznesów: w części detalicznej mamy dwie spółki, franczyzową sieć Chata Polska, pod tym szyldem funkcjonują także 23 sklepy własne, działające w ramach oddzielnego podmiotu. Oprócz detalu, mamy również część hurtową pod szyldem Mar-Ol i to jest biznes, który funkcjonuje od 21 lat.

W jakiej kondycji zastałem grupę? Bardzo dobrej. Finansowo i biznesowo spółka stoi na bardzo twardych fundamentach, jest to bardzo istotne, jeżeli rozważa się jakiekolwiek opcje rozwojowe. Nowym celem jest budowa strategii opartej na zrównoważonym wzroście, tzn. rozwijać się w taki sposób, żeby biznes był cały czas rentowny.

Kolejna kwestia to ekspansja terytorialna, sieć Chata Polska wywodzi się z Wielkopolski i jest bardzo mocno osadzona w zachodniej części kraju. Mając tak silny mandat w tej części Polski, mieliśmy dwie możliwości: albo rozwijać się w regionach, w których jeszcze nas nie ma, albo umacniać się w miejscu, gdzie już działamy i jesteśmy mocni. Zdecydowaliśmy się budować pozycję numer 1 w tej części kraju, w której już działamy. Inna decyzja oznaczałaby rozpraszanie zasobów. Co istotne, koszty wejścia na nowe tereny są bardzo wysokie. Wchodząc w nowe regiony, przy bardzo konkurencyjnym otoczeniu bylibyśmy outsiderem, a to oznacza dość słabą pozycję wyjściową. Każdego dnia musielibyśmy walczyć nie tylko ze swoimi słabościami, ale przede wszystkim z bardzo silnymi graczami, z tej pierwszej piątki, którzy działają na terenie niemal całej Polski.

Pierwszym punktem nowej strategii była decyzja o umacnianiu pozycji sieci Chata Polska w regionach, w których już działa i jest mocna. Drugim zadaniem, jakie postawiliśmy przed sobą było przyspieszenie rozwoju sieci Chata Polska, która liczy obecnie 190 sklepów franczyzowych.
Pracujemy także nad stworzeniem nowego konceptu rozwoju, opartego z jednej strony na klasycznej umowie, którą ma Chata Polska, a z drugiej strony na Programie Partnerstwa. Chcemy, żeby nasz potencjalny franczyzobiorca, zanim podpisze ostateczną umowę - ze wszystkimi tego konsekwencjami - mógł przez pewien okres z nami współpracować. Sklep i jego właściciel będą z nami współpracować na zasadach partnerstwa, my zapewnimy dostęp do najlepszych dostawców na rynku, a jednocześnie obie strony będą miały czas na sprawdzenie, czy współpraca się układa i czy warto ją kontynuować.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.