Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci Carrefour: Sieci dyskontowe nie mają monopolu na niskie ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-06-2010, 13:56
Prezes sieci Carrefour: Sieci dyskontowe nie mają monopolu na niskie ceny

- Koncept dyskontu funkcjonuje na rynku przy bardzo ograniczonym asortymencie i dzięki temu wrażenie niskich cen jest dużo większe niż w przypadku hipermarketów, gdzie tanie produkty rozłożone są na dużo większych powierzchniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

(...)

Od wielu miesięcy wszyscy handlowcy powtarzają, że niskie ceny to klucz do sukcesu w czasach kryzysu. Zresztą widać to po rosnących obrotach sieci Biedronka czy Lidl?

Moim zdaniem ten dynamiczny rozwój sieci dyskontowych w Polsce nie jest w cale wywołany przez kryzys. Hard dyskonty doskonale funkcjonowały także w czasach koniunktury gospodarczej.

Jednocześnie muszę coś doprecyzować. Moim zdaniem sieci dyskontowe nie mają monopolu na niskie ceny i na zdobywanie w ten sposób rynku. Koncept dyskontu funkcjonuje na rynku przy bardzo ograniczonym asortymencie i dzięki temu wrażenie niskich cen jest dużo większe niż w przypadku hipermarketów, gdzie tanie produkty rozłożone są na dużo większych powierzchniach.

Jako przedstawiciel Carrefoura, chcę powiedzieć, że niska cena nie jest zarezerwowana tylko dla dyskontów. Chodzi tu o pewną różnicę między modelami. W naszych sklepach mamy 45-50 tys. produktów, w sklepach sieci dyskontowych jest ich jedynie ok. 800, ale my mamy na swoich półkach tę gamę produktów, która jest dostępna także w dyskontach, ale te 800 tanich towarów, jest rozstawione na naszych półkach wśród innych prawie 50 tys. produktów. A to zupełnie zmienia ich postrzeganie przez klientów.

To prawda. Chodzi jednak o pewien czynnik psychologiczny. Dyskonty oferują pewną skumulowaną pulę „tanich produktów", co daje klientowi wrażenie ogólnej „taniości". Zupełnie inaczej to wygląda np. w dużym hipermarkecie, który musi się mocno starać aby pokazać najtańszą ofertę.

Zgadza się. To ogromna praca, którą musimy wykonać aby pokazać, że Carrefour jest także tani. Możemy wejść do jednego ze sklepów sieci dyskontowej wybrać przypadkowe 200 produktów i porównać je z taką samą liczbą towarów ze sklepów Carrefoura i wtedy doskonale byłoby widać, że mamy podobny asortyment, w podobnych cenach.

Jednak wyeksponować niskie ceny w hipermarketach jest bardzo trudno. W mniejszych dyskontach czytelność niskich cen jest doskonała, trudno ich nie zauważyć.

(...)

Publikowany komentarz jest fragmentem dużego wywiadu z prezesem sieci Carrefour Polska. Całą rozmowę można przeczytać w czerwcowym numerze magazynu Rynek Spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hans 26-01-2011, 22:34:
nie prawda kefirze scieme to wal do zony nie do ludzi
  • s 14-06-2010, 14:37:
ada
  • saki 14-06-2010, 14:37:
ten pan jest śmieszny mówiąc o tym, że carreforu jest tani. W piątek w Auchan w Bydgoszczy kupiłem kefiry Jowi 0% za 2,19 zł. W Toruniu te same kefiry w Carrefour kosztują ponad 3 zł i jeszcze jest bezczelna etykieta: promocja

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH