Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci Makro Cash&Carry: Widzimy duże zapotrzebowanie fraczyzobiorców na projekt Odido

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2011, 13:03
Prezes sieci Makro Cash&Carry: Widzimy duże zapotrzebowanie fraczyzobiorców na projekt Odido
Uwe Holzer, prezes Makro Cash & Carry Polska

Fakt, że podpisaliśmy w ciągu 2 miesięcy od startu ponad 100 umów, pokazuje jakie jest zapotrzebowanie na rynku. Jestem przekonany, że obecnie dysponujemy najlepszym konceptem franczyzowym - mówi Uwe Holzer, prezes sieci Makro Cash&Carry.

Jak Pan postrzega sytuację na rynku sklepów, działających w kanale handlu tradycyjnego?
Zauważamy wyraźny spadek liczby niezależnych sklepów tradycyjnych. Jednocześnie przyglądając się statystykom uważnie możemy sprawdzić, jakie sklepy znikają z rynku. Wynika z nich, że zamykane są najmniejsze sklepy do 25 mkw., które prawie, że nie mają szans na przetrwanie, o ile nie decydują się na inwestycje. Jednocześnie wielkość polskiego rynku detalicznego, wyrażanego w polskich złotych, jest stabilna, co oznacza, że większe sklepy tradycyjne radzą sobie coraz lepiej, bo w przeciwnym wypadku widzielibyśmy spadki przychodów dla całego kanału, a takiego zjawiska nie notujemy. M.in. dlatego stworzyliśmy koncept Odido, który jest odpowiedzią na potrzeby niezależnych handlowców, poszukujących wśród franczyzodawców wsparcia dla swojego biznesu. Przy czym z naszych obserwacji wynika, że właściciele sklepów szukają sieci franczyzowych oferujących model franczyzy miękkiej a nie twardej.

Jednak na wyniki niezależnych sklepów duży wpływ ma dynamiczna ekspansja sieci supermarketów i dyskontów...
Owszem, Aldi, Lidl, Biedronka to rosnący kawałek tortu detalicznego. Ich rosnąca pozycja ma negatywny wpływ na sytuację niezależnych sklepów, nie tylko przez galopującą liczbę placówek, ale także pojawianie się w specyficznych dla sklepów osiedlowych lokalizacjach: na osiedlach mieszkaniowych, a nawet na wsiach w bezpośrednim sąsiedztwie małych sklepów. Najtrudniejszą sytuację mają te sklepy, które próbują konkurować z dyskontami, a w żaden sposób nie inwestują w swój biznes. Jeżeli nie próbują rozwijać w swoim sklepie usług convenience, takich jak kącik z przekąskami i kawą, czy zwrócenie się do sieci franczyzowej o wsparcie, ich sytuacja staje się z roku na rok trudniejsza. Nie mają oni bowiem żadnych szans na konkurencję z sieciami dyskontowymi pod względem cenowym.

Czy obserwujecie Państwo, że taka sytuacja wpływa na większe zainteresowanie konceptem Odido?
W mojej opinii widać taką tendencję. Jeżeli na rynku pojawia się jakieś zagrożenie naturalnym ruchem jest szukanie większej grupy, silniejszej organizacji, która może zapewnić bezpieczeństwo dla prowadzonej działalności. Jednak w przypadku handlu, samo zwrócenie się w stronę franczyzodawcy nie jest rozwiązaniem. Nawet najlepszy koncept franczyzowy na rynku nie jest bowiem w stanie zapewnić sklepowi sukcesu, o ile nie stoi za tym handlowiec, który chce i umie prowadzić sklep. Jestem przekonany, że w obecnej sytuacji właściciele z inicjatywą i otwartym sposobem
myślenia, mają więcej szans na rozwój, niż zagrożeń, które na nich czyhają.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dd 03-05-2011, 17:44:
prawda jest taka że we wszystkich marketach supermarketach- tylko produkty które sa w promocji maja jakas fajna cenę, ale jak widziałem kawę w tesco taniej niz w makro to cos nie hallo, a ostatnio znajomy pojechał i kupował do swojego sklepu browar z "bierdonki" bo mu taniej wychodziło niż z hurtowni.
  • Archimedes 30-04-2011, 12:30:
@JACA -ŁADNIEJ BY BRZMIAŁ I WYGLĄDAŁ TWÓJ NICK O TAKIEJ NAZWIE JAK ZAPROPONOWALEŚ"OBIBOK" :))) PRAWDA:)?
  • Jaca 27-04-2011, 11:10:
strasznie głupawa ta nazwa, no i jakaś taka nie polska - lepiej brzmi: "OBIBOK" -prawda, że ładnie?

Zobacz wszystkie komentarze (10)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH