Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rewolucji nie będzie - wywiad z Sylweriuszem Farugą, prezesem Makro Cash&Carry Polska

  • Autor: portalspozywczy.pl / dlahandlu.pl
  • Data: 21-02-2012, 09:58
Rewolucji nie będzie - wywiad z Sylweriuszem Farugą, prezesem Makro Cash&Carry Polska
Sylweriusz Faruga, prezes Makro Cash&Carry

Sylweriusz Faruga, prezes Makro Cash&Carry w rozmowie z serwisami www.dlahandlu.pl i www.portalspozywczy.pl o planach Grupy, inwestycjach, rozwoju sieci sklepów Odido oraz wspieraniu handlu tradycyjnego.

Funkcję prezesa zarządu Makro Cash and Carry Polska pełni Pan od kilku miesięcy. Jak wyglądają Pańskie priorytety, gdzie widzi Pan największe szanse na rozwój firmy w Polsce?

Znałem bardzo dobrze mojego poprzednika. Wiem, co osiągnął, jakie rozwiązania wprowadził oraz z czym się borykał. Pytanie o nowe spojrzenie to właściwie pytanie o strategię Makro, a ta zmienia się w tempie zmian, którym podlega cały rynek. Po tych kilku miesiącach nie przedstawię obszernej diagnozy tego, co zastałem. Wiem na pewno, że rewolucji w Makro nie będzie. Takie podejście jest mi obce. Wierzę natomiast w specjalizację i ciągłe udoskonalanie kierunków, które obraliśmy w ciągu wszystkich lat obecności na polskim rynku.

Jak rynek zmieniał się w tym czasie?

Polska płynnie przeszła przez cały okres transformacji. Począwszy od euforii, która towarzyszyła pojawieniu się pierwszych centrów dystrybucji hurtowej, gdzie można było kupić niemalże wszystko poprzez absolutny zachwyt hipermarketami. Rynek się polaryzuje, a dzięki temu my możemy przedefiniować naszą rolę i pójść w kierunku zwiększania profesjonalizmu w obszarach, w których działamy. Żyjemy w "niepewnych czasach", więc tempo w którym idziemy jest już nieco inne, ale to kolejny czynnik, który utwierdza mnie w przekonaniu, ze Makro nie potrzebuje rewolucji. Naszym priorytetem jest tzw. "blue box", czyli handel hurtowy prowadzony w Halach, nasze "DNA". Będziemy doskonalić , optymalizować i przygotowywać się do pełnienia roli najlepszych hurtowni cash&carry. Zależy nam, aby dopasowywać się do aktualnego rozwoju klientów, w pierwszym zdaniu naszej misji nie stoi postulat wyprzedzania rynku.

Czy rozwój usługi delivery to kolejny z obranych przez Makro kierunków?

Praktykujemy to rozwiązanie w wielu krajach. Rozwój delivery jest wpisany w strategię Grupy, w Polsce skupiamy się przede wszystkim na kanale HoReCa. Jeśli klienci dojrzą korzyści w tym rozwiązaniu, a model logistyczny będzie tak dopracowany, że inwestycja stanie się opłacalna, na pewno pójdziemy tą drogą. Nie będziemy pierwsi, są w kraju firmy, które już robią to z sukcesem. W pewnej perspektywie czasowej usługa delivery stanie się również dostępna dla naszych klientów traders.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Szara skarpeta 21-02-2012, 17:10:
Makro jest mi bardzo DROGIE....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH