REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie popularność marek własnych w Rosji

  • Autor: portalspozywczy.com.pl
  • Data: 04-03-2008, 00:00

Wraz z rozwojem nowoczesnego formatu handlu detalicznego, bardzo dynamicznie rośnie rosyjski rynek marek własnych. Mimo, że w ujęciu wartościowym udział tych produktów w detalicznej sprzedaży ogółem jest niewielki, szacuje się że w 2006 r. wartość rynku marek własnych przekroczyła 1,6 mld euro. Oznacza to wzrost o ok. 120 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

REKLAMA

Blisko dwie trzecie handlu w Rosji odbywa się poprzez małe niezależne sklepy i punkty sprzedaży. Istotną rolę odgrywają również bazary i sprzedaż uliczna. Tym niemniej, udział tych form sprzedaży zmniejsza się, natomiast rośnie wartość sprzedaży w nowoczesnych obiektach handlu detalicznego, tj. w hipermarketach, supermarketach, sklepach dyskontowych i marketach typu cash and carry. Według danych szacunkowych PMR, w 2006 r. zorganizowany handel detaliczny stanowił 12 proc. sprzedaży na detalicznym rynku artykułów spożywczych w Rosji.

Koncepcja marek własnych, tj. towarów produkowanych wyłącznie dla danego sprzedawcy i najczęściej opatrzonych jego logo, zyskuje coraz większą popularność wśród detalistów wraz z ich rozpowszechnianiem w Rosji. Według najnowszego raportu PMR “Marki własne w Rosji 2007”, w 2006 r. sprzedaż produktów pod marką własną osiągnęła wartość 1,6 mld euro, co oznacza wzrost o 120 proc., a ich udział w sprzedaży zorganizowanych sieci handlowych wyniósł 10 proc.. Jednocześnie sprzedaż produktów private label stanowiła niewiele ponad 1 proc. detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych ogółem. Zdaniem Małgorzaty Machnickiej, analityka rynku handlu detalicznego w PMR, można to tłumaczyć tym, że pozycja nowoczesnych detalistów wciąż jest znacznie niższa niż w krajach zachodnich. Marki własne mają stosunkowo niedługą historię na rynku rosyjskim, w związku z czym koncepcja ta jest mniej znana klientom.

Marki własne wprowadzane są przez detalistów zagranicznych w ramach wdrażania polityki sprawdzonej na rynkach innych krajów, jak również przez podmioty krajowe. To właśnie rosyjski operator sieci supermarketów i hipermarketów Ramstore po raz pierwszy wprowadził w 2000 r. ideę marek własnych na ten rynek.

Wśród wszystkich sieci handlowych w Rosji największy asortyment tego typu produktów posiada Metro Cash and Carry, oferujący 4 500 produktów pod marką własną. Jednak to lokalny dyskonter Magnit szczyci się największą liczbą oferowanych marek własnych. Liderem pod względem wartościowego udziału produktów sygnowanych własnym logo jest Kopeyka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH