Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek sprzedaży odzieży i obuwia idzie w górę

  • Autor: portalspozywczy.com.pl
  • Data: 03-03-2008, 00:00

W 2006 roku dynamika wzrostu wartości sektora sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia znacząco wzrosła i osiągnęła 10 proc. W roku bieżącym i w kolejnych latach, stopa wzrostu pozostanie wysoka, choć nieznacznie spadnie. Ubiegły rok to także początki konsolidacji na rynku, której tempo nasili się w najbliższych latach.

Mimo stosunkowo wysokiej dynamiki ekspansji, wartość sprzedaży odzieży i obuwia powiększa się wolniej niż wartość sprzedaży detalicznej ogółem. Według raportu PMR, firmy analityczno-badawczej, „Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce” w 2006 roku wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się o 10 proc. (osiągając 28 mld zł), podczas gdy sprzedaż detaliczna ogółem wzrosła o 11.6 proc. W 2007 roku wzrost sprzedaży odzieży i obuwia będzie podobny jak w ubiegłym roku, podczas gdy wartość całej sprzedaży detalicznej może wzrosnąć o ponad 16 proc.

Analitycy PMR uważają, iż wolniejszy wzrost sprzedaży odzieży i obuwia jest spowodowany w głównej mierze przez malejące ceny produktów, co nawet przy wysokim wzroście wolumenu sprzedaży powoduje wolniejszy przyrost wartości obrotów. Ponadto, pośredni wpływ ma boom budowlany, w szczególności wzrost liczby nowododawanych mieszkań w Polsce. Generuje on zwiększoną sprzedaż materiałów wykończeniowych i dóbr do wyposażenia domu, odciągając środki z innych sektorów handlu detalicznego.

W 2006 roku na rynku odzieżowym pojawił się trend konsolidacji rynku wokół kilku silnych graczy. Jego specyficzną cechą jest fakt, że liczba sieci handlowych nie zmniejsza się. Ponieważ klient sklepów odzieżowych oczekuje szerokiego wyboru i dużej dostępności marek, przejmowane sklepy nie są przemianowywane i włączane w struktury sieci będących już w posiadaniu przejmujących firm, jak w innych segmentach detalu. Zamiast tego przejmujące firmy budują portfolio uzupełniających się marek.

Najbardziej spektakularnym wydarzeniem roku 2006 było powstanie w lipcu grupy Vistula & Wólczanka z połączenia producenta garniturów Vistuli i producenta koszul męskich Wólczanki, twierdzi Marcin Szaleniec, autor raportu. Jesienią do nowopowstałej grupy dołączyła sieć domów towarowych Galeria Centrum. Tym samym, powstała w przeciągu kilku miesięcy grupa dysponuje już portfelem marek w skład którego wchodzą nie tylko garnitury (marki Vistula i Lantier) oraz koszule (Wólczanka i Lambert), ale także kolekcje formalnej odzieży damskiej Andre Renard i Awangard oraz marki już wcześniej należące do Galerii Centrum.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH