Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe będą miały coraz większy wpływ na dostawców

  • Autor: Milena Rogowska
  • Data: 23-10-2013, 18:16
Sieci handlowe będą miały coraz większy wpływ na dostawców
fot. Wikimedia Commons

Sklepy wielkopowierzchniowe (hipermarkety, supermarkety i dyskonty) kontrolują już niemal połowę polskiego rynku handlu detalicznego. Z prognoz ekspertów wynika, że ich udział w rynku będzie systematycznie wzrastał, tym samym będzie rósł ich wpływ na dostawców oraz słabiej zorganizowaną konkurencję.

Dalsza część artykułu (95%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi „Strefa premium”. Kliknij tutaj aby się zalogować lub zarejestruj konto.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć szczegółowe informacje o "Strefie premium". Aktualna oferta cenowa jest dostępna tutaj.

* Oferta specjalna jest skierowana do osób i podmiotów, które posiadają lub jednocześnie wykupią prenumeratę czasopisma "Rynek Spożywczy". Aktualne warunki oferty są dostępne na stronie z cennikiem usług.

** Oferta rabatowa jest skierowana do osób i podmiotów zamawiających więcej niż jeden abonament Strefy Premium. Aktualne warunki oferty są dostępne na stronie z cennikiem usług.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • R 10-11-2013, 15:26:
@Jacek moze i ptasie mleczko jest tylko od Wedla ale Wedel nie jest juz w rekach rodzimego kapitalu...tak jak wiekszosc ciekawszych produktow i/lub marek.
Pod tym wzgldem @Jakub ma racje, ze rodzimi producenci powinni sie konsolidowac i organizowac, inaczej beda im dyktowane warunki, wykup ich samych lub import z pominieciem tej gruoy.
  • Jakub 28-10-2013, 11:37:
Napisał Pan bardzo mądrą rzecz. Producenci powinni już dawno rozwijać swoje własne sklepy, formować się w grupy producenckie i tworzyć własne sieci sklepów lub hurtowni. Klient patrzy na stosunek ceny do jakości, nikt nie jest tak głupi, żeby płacić 2 razy więcej za coś, skoro za towar tej samej jakości może zapłacić 2 razy mniej. Nikogo nie interesuje, dlaczego cena jest taka, a nie inna, ważne aby zarówno handlowcy jak i producenci, z naciskiem na tych drugich pojęli, że najważniejszy jest klient, bez którego nie będzie ani sklepów, ani tym bardziej producentów.
Jedyna alternatywa wobec wielkich sklepów czy dyskontów to kooperatywy handlowe i własne sklepy grup producenckich. W obydwu przypadkach konieczna jest współpraca z rzekomymi, konkurentami.
  • jacek 28-10-2013, 09:34:
To prawdziwa tragedia. Ale u nas tak jest zawsze z jednej skrajności w drugą. Taki rozwój rynku detalicznego generuje bezrobocie i ubóstwo. Niższe ceny to mit bez pokrycia. A kto powiedział, że dostawcy nie będą się organizować w grupy i rozwijać własne sieci. Albo w końcu zmienią się preferencje konsumentów. Wszak ptasie mleczko jest tylko jedno, od Wedla.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH