Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe to dobry partner dla producentów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-08-2008, 12:21
Sieci handlowe to dobry partner dla producentów
Carlos Saraiva, członek zarządu JMD SA

Każdy producent żywności marzy o współpracy z dużym, przewidywalnym, pewnym odbiorcą. Odbiorcą, który gwarantuje stałe zyski przez lata. Nie trzeba tłumaczyć, że fundamentem, na którym można oprzeć rozwój firmy, jest stabilność, w tym wypadku oznaczająca zapewnienie stałego zbytu produktów. Dlatego wielu polskich producentów (a dotyczy to zarówno małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych firm o ustalonej renomie) decyduje się na nawiązanie współpracy z sieciami handlowymi - mówi Carlos Saraiva, członek zarządu JMD SA

Jakie są realne korzyści dla producentów, którzy decydują się na stałą współpracę z sieciami handlowymi? Taka współpraca daje przedsiębiorcy określone stałe dochody i pozwala myśleć o inwestycjach w rozwój firmy. Dla przykładu: sieć "Biedronka" ma w Polsce niemal tysiąc sklepów. Dla producenta to przecież szansa na pewny zbyt naprawdę dużej części produkcji. Inny aspekt, to jakość oferowanych produktów. Sieci dbają o to, by towary na półkach ich sklepów były naprawdę bez zarzutu. Specjalne procesy kontrolowania jakości są dziś normą. Proces produkcji, przechowywania i dostarczania wyrobów musi być bez zarzutu. A zatem współpraca z siecią handlową dla innych potencjalnych odbiorców jest sygnałem, że producent to wiarygodny partner.

Czy współpraca z siecią może być dobrym sposobem na wypromowanie własnych wyrobów? Jak najbardziej. Na przykład producenci regionalni dzięki umowie z siecią sklepów mogą być obecni - bez dodatkowych nakładów finansowych - w odległych regionach kraju. A co z sieciami, które stawiają na sprzedaż produktów pod marką własną? Takie rozwiązanie także nie pozostaje bez korzyści dla kontrahenta. Przede wszystkim wiąże się z dużą skalą zamówień: niższa cena produktów marki własnej jest możliwa m.in. ze względu na dużą skalę sprzedaży. Dodatkowo część sieci wyróżnia produkty specjalnym znakiem jakości, co jest dodatkową korzyścią marketingową dla producenta.

Producenci w wypowiedziach pojawiających się na łamach mediów zauważają nie tylko korzyści płynące ze współpracy z siecią, ale i zagrożenia. Narzekają najczęściej na niekorzystne warunki umów i niedotrzymywanie przez drugą stronę terminów płatności. Mogę stwierdzić z całą odpowiedzialnością, że sieć, która na poważnie myśli o budowie partnerskich relacji z producentami, nie będzie stosować żadnych "kruczków", a warunki współpracy są w takim wypadku jasne i przejrzyste. Nie tylko producentom zależy, by jak najkorzystniej wypromować i sprzedać produkty - pozyskanie dobrych partnerów to jeden z warunków sukcesu również dla sieci. Niekorzystne umowy, próby traktowania kontrahenta jak kogoś na słabszej pozycji są po prostu fatalnymi pomysłami. Zyski przy takim podejściu są pozorne, a efektem są: zła opinia i krytyczne publikacje medialne. Reguły konkurencji dotyczą wszak nie tylko branży producenckiej, lecz również sieci handlowych. O klienta konkuruje sie nie tylko dobrą ceną, ale i jakością produktu oraz oferowaniem produktów znanych i lubianych marek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • realista 05-08-2008, 18:00:
no a czego pan mały producent chce od Biedronki? chyba mąkę w niej kupić, cukier może?
  • wkurzony producent 04-08-2008, 22:46:
Korzyści !!!!! Żarty sobie robi. A ciekawe czy szanowny pan wie ile czasu tak zwany mały producent czeka na pieniądze za dostarczony towar?? Widać pan Carlos jest za wysoko postawiony, żeby wiedzieć, co to jest odroczona płatność o 6-9 tygodni. Pewnie taki ważny członek zarządu sam utala te zabójcze zasady. I zapewniam, że to nie jest marzeniem producentów

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH