Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stacje paliw chcą pełnić rolę sklepów osiedlowych - wywiad z dyrektorem sieci Statoil

  • Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2014, 15:34
Stacje paliw chcą pełnić rolę sklepów osiedlowych - wywiad z dyrektorem sieci Statoil
Andrzej Kondys, dyrektor dzialu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Krol)

- Dziś ambicją większości graczy na rynku stacji jest, żeby rozwijać ofertę sklepową i docelowo pełnić rolę sklepu osiedlowego. To, jaki koncept będzie działał na stacji, w dużej mierze będzie zależało od jej lokalizacji. To położenie będzie determinowało, w jakim kierunku będzie rozwijana oferta danego punktu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Czy konsolidujący się rynek stacji paliw może stać się w przyszłości istotnym graczem na rynku dystrybucji FMCG? Jak rozwijające się sieci stacji i sklepów przystacyjnych mogą zmienić układ sił na rynku handlowym w Polsce?

Moim zdaniem nie dojdzie w najbliższym czasie do zasadniczych zmian na rynku handlowym. Już dzisiaj stacje paliw i sieci sklepów konkurują o portfel tego samego klienta. Wiemy też niestety, że jeśli cena paliwa rośnie, to w portfelach naszych klientów pozostaje mniej środków na pozostałe zakupy. Natomiast ambicją większości operatorów na rynku paliwowym, w tym także firmy Statoil Fuel & Retail Polska jest zdobycie mocnej pozycji w handlu FMCG. Marże na sprzedaży paliw są niewielkie, a ich ceny są uzależnione od czynników politycznych, zarówno w Polsce, bo współpracujemy z państwowymi koncernami, jak i za granicą. Wszystkie niepokoje na świecie przyczyniają się do gwałtownych wzrostów lub spadków cen surowca. To nie służy prowadzeniu biznesu paliwowego, który staje się bardzo nieprzewidywalny. Z drugiej strony mamy bardzo wielu stałych klientów, którzy nasze stacje odwiedzają regularnie, kupując nie tylko paliwo, ale także korzystając z naszych sklepów i usług. Chcemy zbudować jak najszerszą grupę lojalnych klientów, gdyż pozwala to ustabilizować biznes. Cały rynek detaliczny idzie w tym kierunku. Jeśli klient pojawia się w supermarkecie, to sieć chce mu zaoferować jak najszerszą ofertę i jak najpełniej zaspokoić jego potrzeby. Jeżeli natomiast przyjeżdża na naszą stację paliw, to chcemy - żeby tak jak w parku handlowym - skorzystał z naszej kompleksowej oferty. Klient może u nas nie tylko zatankować paliwo, ale także zrobić zakupy, napić się kawy, czy skorzystać z oferty gastronomicznej oraz wielu innych usług. Handel i gastronomia to coraz ważniejsza, druga noga dla biznesu paliwowego nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Coraz częściej, szczególnie w przypadku niezależnych stacji, sprzedaż paliw jest jedynie dodatkiem do sklepu, restauracji, czy innego rodzaju działalności usługowej.

To sieci stacji paliw wykreowały w Polsce modę na kąciki gastronomiczne, kawowe i produkty typu food-to-go? Teraz sieci sklepów wprowadzają coraz mocniej tego typu ofertę?

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kika 18-11-2014, 01:13:
Gościu weź się do roboty a nie lansowania się na łamach portalu. Wszyscy działała a Ty piszesz...
Przyznaj się ze nie dasz rady sam i dobierz sobie partnera jak to robią inni o których tyle wiesz!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH