Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomasz Suchański: Cel naszej ekspansji, to Biedronka w zasięgu "każdego" klienta w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2013, 09:03
Szef sieci Biedronka: Cel naszej ekspansji, to Biedronka w zasięgu każdego klienta w Polsce
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka: - W sensie potencjału dla nowych projektów, 3000 sklepów Biedronki niewiele zmieni. Poziom, przy którym wiele się zmienia przekroczyliśmy dużo, dużo wcześniej. Między innymi chodzi o komunikację z klientem. Dzisiaj najlepszym kanałem komunikacji z naszym klientem jest nasz sklep. Każdego dnia obsługujemy ponad 3,5 mln klientów. Niewiele programów telewizyjnych ma taką oglądalność. Ba, w czasie reklamy telewizyjnej nie można dać klientowi do ręki naszej oferty, którą będzie mógł później przeczytać. Już kilka lat temu osiągnęliśmy poziom, przy którym nasza komunikacja z klientem jest bardzo efektywna.

- Obecnie sklepy Biedronka działają w ponad 800 miejscowościach w Polsce, od potężnych aglomeracji miejskich po małe miejscowości. To oznacza, że praktycznie jesteśmy wszędzie, ale nie oznacza, że obsługujemy wszystkich klientów w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

Czy w 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku detalicznym przekroczy - oczekiwane przez analityków - 20 proc.?

Nie zastanawiamy się na co dzień, jaki będzie docelowy udział firmy w rynku. To jest trochę tak, jak z naszym celem 3 tys. sklepów, które chcemy otworzyć do 2015 r. Powoli rodzi pytanie o kolejne cele. Podobnie, jeżeli osiągniemy te 20 proc, to zrodzi pytanie - Co dalej? Dlatego dla nas to nie jest więc kwestia 17, 20, czy 25 proc. My chcemy zwiększać nasze udziały w rynku i robimy wszystko, aby to zrealizować.

Mamy ambitne plany rozwoju sieci sklepów, chcemy zwiększać wartość naszego koszyka zakupowego, chcemy zwiększać sprzedaż LFL, to wszystko razem daje nam wzrost udziału w rynku. Sam wskaźnik nie jest naszym celem, tylko pomocą w ocenie naszej sytuacji na rynku.

Jakie według Pana będą konsekwencje uruchomienia 3 tys. Biedronek dla polskiego rynku detalicznego i dla samej Biedronki?

Powiem trochę żartem, że w ubiegłym roku otworzyliśmy sklep nr 2000 i nic się nie zmieniło, nie wydarzyło się nic dramatycznego. Sądzę, że podobnie będzie w przypadku sklepu nr 3000, wtedy też się nic nie zmieni. Następnego dnia po uruchomieniu 3000. sklepu, uruchomimy sklep nr 3001.

To, co zmieniło naszą organizację, to było postawienie sobie tak ambitnego celu rozwoju. Cała organizacja skupiła się na tym, aby go zrealizować. Idziemy dalej, za trzy lata cel zostanie osiągnięty, ale tego rozpędzonego pociągu nie da się zatrzymać, będziemy otwierać kolejne sklepy i rozwijać nasz asortyment oraz sieć sprzedaży.

Dla Biedronki nic to nie zmieni, a co to oznacza dla konkurentów?

Na działania firmy nie powinna mieć decydującego wpływu konkurencja. Na działania firmy detalicznej główny wpływ ma klient. Dlatego w naszym przypadku nie kierujemy się działaniami konkurencji, ale oczekiwaniami konsumenta i tym, czy dany sklep będzie miał w danej lokalizacji odpowiednią liczbę klientów. To nas interesuje. Oczywiście wiemy, co robi nasza konkurencja, zastanawiamy się, jakie działania w przyszłości podejmie, ale nie ma to większego wpływu na to co my robimy. To konsument określa nasze obecne i przyszłe działania. Każdy powinien robić swoje.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RA 28-03-2013, 16:07:
Powiedział bym Ci Suchański co o tym myślę - ale możliwość komentowania jest jak zwykle zablokowana - no cóż "PRAWDZIWA CNOTA KRYTYKI SIĘ NIE BOI !"
  • WON 27-03-2013, 16:03:
WYPAD Z POLSKI PORTUGALSKA ZARAZO!
  • paweł 27-03-2013, 15:11:
Polski Handel zostanie zlikwidowany przy biernej postawie rzadu i aprobacie Polaków. pozostanie juz nam tylko powiedzieć.. milczałem - już nie wolno było krzyczeć.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.