Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomasz Suchański: Rozwój Biedronki nie zakończy się na otwarciu 3000. sklepu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2013, 17:22
Szef sieci Biedronka: Nasz rozwój nie zakończy się na otwarciu 3000. sklepu
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka: - Przed laty myśleliśmy, że granicą rozwoju dla sieci Biedronka będzie liczba około 2 tys. sklepów, tymczasem w październiku ubiegłego roku otworzyliśmy dwutysięczny sklep i nic się nie zmieniło, ciągle widzimy dużo miejsca na nasze sklepy. Sądzę, że podobną sytuację będziemy mieli, kiedy otworzymy sklep nr 3000. Wciąż pozostaną miejsca, gdzie będą mogły powstać nasze placówki. Warto przypomnieć, że działają już w 800 miejscowościach, od dużych aglomeracji po małe miejscowości.

- (...) jestem pewien, że sprzedaż w Polsce nadal będzie rosła. Ten rynek ma i będzie miał przed sobą duże perspektywy. Ludzie nie przestaną kupować, a tym bardziej kupować żywności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

Polski rynek handlowy ma duży potencjał rozwoju?

Ubiegły rok był dla rynku detalicznego bardzo trudny. Mimo, że odnotowaliśmy w Polsce wzrost sprzedaży detalicznej, to był on zdecydowanie niższy w porównaniu do lat poprzednich - sięgnął jedynie 2 proc. Niezależnie od tego, jestem pewien, że sprzedaż w Polsce nadal będzie rosła. Ten rynek ma i będzie miał przed sobą duże perspektywy. Ludzie nie przestaną kupować, a tym bardziej kupować żywności. Oczywiście będą się zmieniać kanały sprzedaży. Sklepy tradycyjne i handel nowoczesny uzupełnia rozwijająca się sprzedaż internetowa, coraz częściej realizowana z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Warto zauważyć, że Polska jest wyjątkiem w Europie jeśli chodzi o strukturę handlu detalicznego. Handel tradycyjny w Polsce ma duży udział w rynku, wynoszący obecnie około 47 proc. rynku. To bardzo dużo w porównaniu z Czechami, gdzie handel nowoczesny ma 75 proc. rynku, czy Niemcami gdzie sieci handlowe mają 80 proc. rynku. To pokazuje ogromny potencjał rozwoju na polskim rynku dla nowoczesnych sieci handlowych, takich jak Biedronka.

Jakie udziały docelowo będą miały w polskim rynku detalicznym sieci handlowe? Będzie to przypominało model niemiecki (80 proc.), czy może włoski (ok. 60 proc.)?

Gdy w 1995 r. Jeronimo Martins weszło do Polski, wszyscy gracze rynkowi żywili przekonanie, że procesy konsolidacji polskiego rynku i rozwoju nowoczesnych sieci handlowych będą bardzo szybkie. Rzeczywistość okazała się inna. Z perspektywy widać, że nasz rynek nie powiela wzorców z Europy Zachodniej, a udział handlu tradycyjnego jest ciągle duży. Niezależnie od tego handel tradycyjny będzie systematycznie tracił udziały w rynku, co wynika z naturalnego procesu rozwoju rynku.

Jaki będzie finalny podział?

Nie chciałbym prognozować, jak te proporcje będą wyglądały w następnych latach, ale na pewno jest duży potencjał dla rozwoju handlu nowoczesnego. Myślę, że osiągnięcie przez handel nowoczesny udziału w rynku na poziomie 70 proc. w ciągu dekady jest realne, ale trudno traktować to, jako prognozę. Przypomnę, że analizy sprzed 2 lat, które zakładały w latach 2010-2015 bardzo duży spadek liczby sklepów w handlu tradycyjnym i wzrost handlu nowoczesnego nie pokrywają się z tym, co rzeczywiście dzieje się na rynku. Z drugiej strony analitycy ostatnio prognozują zniknięcie w krótkim czasie wielu sklepów, które nie dostosowują się do zmian zachodzących na rynku. Mówi się nawet o 7000 w 2013 roku. To pokazuje, że polski rynek handlowy nie poddaje się prostym analizom.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polski Przedsiębiorca 28-03-2013, 13:02:
Żeby się zadławili.
  • mark 21-03-2013, 20:56:
no tak już to widzę na każdym rogu biedra !
  • ślązak 12-03-2013, 22:12:
Wykorzystujecie ludzi ! Kosztem cięcia etatów na sklepach ! Kosztem wykorzystywania kilku osób na sklepie otwieracie następne! ot co prawda!!!

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH