Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szefowa POHiD: TTIP to szansa dla sieci handlowych, e-commerce, producentów i konsumentów

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2015, 10:36
Szefowa POHiD: TTIP to szansa dla sieci handlowych, e-commerce, producentów i konsumentów
Renata Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, fot. PTWP

Negocjowana obecnie umowa inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską oznacza ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości i ceny. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu. Dla handlowców TTIP to większy wybór produktów dzięki którym mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

EuroCommece wiąże duże nadzieje z negocjowaną obecnie umową inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską (TTIP). Skąd ten entuzjazm?

Widzimy w umowie między USA i UE dużą szansę dla całej europejskiej gospodarki, a także dla przedsiębiorstw reprezentowanych przez EuroCommerce. Ratyfikacja tej umowy, to przede wszystkim szansa na usunięcie wszelkiego rodzaju barier handlowych, w tym m.in. taryf celnych i zniesienie kwot eksportowych, po obu stronach Atlantyku. Co za tym idzie, poprawę dostępu do rynku i ujednolicenie przepisów regulujących wymianę handlową. To wszystko przełoży się na zmniejszenie biurokracji i ograniczenie kosztów, a tym samym poprawę konkurencyjności i możliwość zagwarantowania niższych cen i dostępu do szerszej oferty produktów konsumentom w UE i USA.

Istotną kwestią jest wspomniana spójność regulacyjna. Obecnie bacznie obserwujemy wewnątrz unijne problemy z wprowadzeniem w życie tzw. Single Market Act (Akt o jednolitym rynku – red.), który zawiera szereg środków wspierających europejską gospodarkę i służących zwiększeniu zatrudnienia. Niestety, swobodny przepływ towarów, usług, kapitału i osób wewnątrz UE nie zawsze odbywa się bez zakłóceń. Pojawiają się np. kwestie związane z protekcjonizmem i ochroną rynków narodowych przez niektóre państwa unijne. Koncepcja stworzenia wspólnego rynku w obszarze euroatlantyckim poszerza możliwości rozwoju dla obu stron umowy.

Co TTIP oznacza dla sektora handlowego w Polsce i Unii Europejskiej?

Dla branży handlowej najważniejszy jest swobodny przepływ towarów między dwoma największymi rynkami na świecie. Umowa oznacza przede wszystkim ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości, ceny, ale i smaków. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu, którzy zyskują możliwość łatwiejszej sprzedaży swoich produktów na dużych rozwiniętych rynkach i dostęp do szerokiej rzeszy nowych konsumentów. Dla handlowców jest to niezwykle istotne, ponieważ mając większy wybór mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów. Sieci handlowe mogą szybciej i elastyczniej reagować na zmieniające się warunki na rynku. Łatwy i szybki dostęp do produktów bez dodatkowych utrudnień administracyjnych, zapewnienie najwyższej jakości i najlepszej ceny, jest najważniejsze dla branży handlowej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 30-04-2015, 10:34:
Osoba która reprezentuje interesy zagranicznych sieci handlowych, mówi takie rzeczy. I mnie to jakoś nie dziwi, skoro dostaje pieniądze za to, aby promować interesy wielkich korporacji i koncernów. A prawda jest taka, że TTIP to szansa jedynie dla molochów, bo takie małe firmy, w tym małe firmy handlowe, jedynie stracą na tej umowie. Jak zresztą wygląda wolny handel w praktyce to widać na przykładzie rolnictwa, gdzie produkty z Afryki czy Brazylii, nie mogą się przebić na rynki USA i UE.
Kiedyś popierałem tą umowę, ale wczytałem się co niego w detale i jestem zdecydowanie przeciw. Szkoda, że w Polsce ludzie nic o niej nie wiedzą. To będzie hekatomba, wręcz apokalipsa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH