Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szybcy i zapakowani

  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 09-10-2014, 09:27

Żyjemy w biegu i w ciągłym pośpiechu. Producenci żywności i opakowań dbają o to, aby klienci mogli znaleźć w sklepach produkty, które ułatwią im przygotowanie pełnowartościowego posiłku szybko i bez wysiłku.

W sklepach można kupić coraz większą liczbę produktów pakowanych, między innymi sery w plastrach, pokrojony chleb, umyte i pokrojone sałaty oraz warzywa, a także plastrowane wędliny, gotowe sosy i dressingi, porcje mięsa gotowe do przygotowania, czy też całkiem już gotowe dania tylko do podgrzania. Według ekspertów rynek żywności pakowanej w Polsce powinien rosnąć w najbliższych latach.

Według firmy badawczej Euromonitor International wydatki w Polsce na artykuły pierwszej potrzeby, takie jak produkty spożywcze, nadal będą rosły, nawet podczas ciężkich momentów, jakie przeżywa gospodarka, a pozytywny wpływ na to będzie miała właśnie sprzedaż żywności pakowanej. Konsumenci są bowiem bardziej skłonni ograniczyć swoje inne wydatki, np. na towary i usługi niepodstawowe, takie jak sprzęt RTV/AGD czy samochody.

Jednak z powodu zmniejszenia siły nabywczej i spadku zaufania konsumentów, zmieniają się ich zachowania zakupowe. Konsumenci przesuwają bowiem swoje zainteresowanie w kierunku tańszych marek i marek własnych w żywności pakowanej. To z kolei zachęca wiodących detalistów do stosowania częstych promocji cenowych i poszerzania swojego portfolio marek własnych.

Polacy wybierają zdrową żywność

W Polsce coraz mocniej zakorzeniają się trendy prowadzenia zdrowego trybu życia oraz zdrowego odżywiania się, a poruszanie przez media tego typu tematów pozwala Polakom zrozumieć, jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta.

Coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę, że ich codzienne wybory dotyczące żywienia mają wpływ na ich nastrój, samopoczucie i ogólny stan zdrowia. Coraz bardziej rośnie więc popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia. Dlatego też ta tendencja będzie wykorzystywana stopniowo przez wiodących producentów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą poszerzać swoje portfele produktów zdrowej żywności.

I choć międzynarodowi giganci, tacy jak Nestlé Polska czy Unilever Polska, utrzymują czołowe miejsca w większości kategorii żywności pakowanej, to na poszczególnych rynkach wyrastają im lokalni konkurenci, aktywnie zaangażowani w działania reklamowe i rozwój nowych produktów. Krajowi producenci wykorzystują nisze rynkowe i rozszerzają w nich swoją obecność.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH