Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szybko rośnie branży wyposażenia wnętrz w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.com.pl
  • Data: 04-03-2008, 00:00

Nadszedł w Polsce dobry czas dla branży wyposażenia wnętrz. Polscy konsumenci coraz bardziej interesują się ofertą wyposażeniową przykładając większą wagę do wyglądu swoich mieszkań. Mimo, iż coraz to nowe sieci specjalistyczne pojawiają się na rynku, to markety DIY notują najszybszy, spośród kanałów dystrybucji, wzrost sprzedaży asortymentu wyposażeniowego.

Według raportu firmy PMR sprzedaż dóbr z szeroko pojętej kategorii wyposażenia wnętrz wzrosła w 2007 roku o 18% do 16,5 mld zł. Dalszy dynamiczny rozwój budownictwa mieszkaniowego, remonty oraz systematycznie poprawiająca się kondycja finansowa polskich konsumentów będą nadal napędzać sprzedaż tego typu artykułów. PMR prognozuje zatem, iż w latach 2008-2010 obroty polskiego rynku wyposażenia wnętrz będą rosnąć w tempie ponad 15 proc. rocznie.

Jednym z powodów dobrej koniunktury na rynku jest notowany od około 24 miesięcy dynamiczny wzrost płac w Polsce, który przekłada się na wzrost optymizmu i większą skłonność do zakupów. Wzrost wynagrodzeń oraz powstawanie nadwyżek finansowych w budżetach gospodarstw domowych wyzwala większą skłonność do zakupów dóbr poprawiających standard życia, a nie tylko zaspakajających podstawowe potrzeby. Polscy konsumenci nadrabiają więc powoli braki w wyposażeniu swych mocno niedoinwestowanych oraz często długo nieremontowanych domów i mieszkań.

W miarę poprawiającej się kondycji finansowej gospodarstw domowych obserwujemy rosnącą skłonność do remontów mieszkań i domów oraz do wymiany przestarzałych sprzętów na nowe. To, w połączeniu z niespotykaną dotąd w Polsce liczbą nabywanych i oddawanych do użytku mieszkań (134 tys. w 2007 roku, 16 proc. więcej niż w roku 2006), przekłada się na wzrost popytu na artykuły wykończeniowe, wyposażeniowe i dekoracyjne, a co za tym idzie na zwiększone obroty w sklepach z takim asortymentem.

Równocześnie zwiększa się świadomość ładnego mieszkania oraz potrzeba wystroju i dekoracji wnętrza wśród Polaków. Zaczynają oni przywiązywać coraz większą wagę do tego jak mieszkają i jak urządzone jest ich mieszkanie. Liczne programy telewizyjne, w których doradza się jak urządzić mieszkanie, różnorodność tytułów poradników wnętrzarskich oraz obserwacja zagranicznych trendów sprawia, że coraz liczniejsza grupa konsumentów poszukuje artykułów nowoczesnych, modnych, oryginalnie zaprojektowanych o ciekawym wzornictwie i kolorystyce, zarówno mebli, jak i porcelany czy tekstyliów domowych. Szczególnie w przypadku mebli oprócz ceny i funkcjonalności, coraz częściej pod uwagę brana jest jakość, komfort i ciekawy projekt.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH