Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Paweł Ciszek, prezes spółki Czerwona Torebka: Przyjęliśmy strategię "wyróżnij się, albo zgiń"

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-04-2014, 18:19
W Polsce jest miejsce nawet na 8000 dyskontów - prezes Grupy Czerwona Torebka
Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka

- 7-8 tysięcy dyskontów to jest liczba realna, którą rynek może przyjąć jeśli tendencje, które obserwujemy dziś się utrzymają. Mam tu na myśli między innymi zachowanie ogólnych preferencji konsumenckich, które zmierzają do dokonywania zakupów szybko i w pobliżu miejsca zamieszkania - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

Grupa Czerwona Torebka to z jednej strony działalność deweloperska i nieruchomościowa, a z drugiej handlowa. Jakie znaczenie mają oba biznesy dla Grupy?

Nasza spółka ma dwie struktury: handlową i deweloperską. Ta druga - związana z nieruchomościami, jest filarem, który zapewnia nam finansowanie dla pozostałych projektów. Chciałbym bardzo mocno rozdzielić oba rodzaje działalności i skupić się raczej na handlu, który przez ostatni rok mocno zyskiwał na znaczeniu w naszej grupie. W najbliższych latach o wiele dynamiczniej - niż działalność deweloperską - będziemy rozwijać grupę projektów handlowych w trzech kanałach dystrybucji, co pozwala nam na elastyczność i optymistycznie patrzenie w przyszłość. Taki podział jest dla nas bezpieczniejszy, a poza tym pozwala podnieść efektywność każdego projektu i jednocześnie budować przewagę rynkową opartą na synergiach między nimi.

Na chwilę obecną aktywa twarde w postaci gruntów czy nieruchomości stanowią zabezpieczenie spółki, co jest dobrze postrzegane na rynku, ale naszym głównym celem jest koncentracja na rozwoju działalności handlowej. To właśnie w tym sektorze spółka będzie poszukiwała perspektywicznych projektów na przyszłość. Nie jest tak, że zamykamy się jedynie we wspomnianych trzech kanałach. Obserwujemy rynek.

Jednocześnie optymistycznie patrzymy w przyszłość ze względu na ogólną sytuację gospodarczą, która według prognoz będzie się w najbliższych latach poprawiać. Polacy będą więcej konsumować. Widać ewidentnie, że polskie społeczeństwo generalnie domaga się wyższego standardu życia. Sądzę, że będzie zyskiwał także sektor handlu FMCG.

Czy w obecnej sytuacji rynkowej, obecności wyraźnych liderów w sektorze handlu, uruchomienie projektu dyskontowego od podstaw, ma sens?

Sieci dyskontowe ewoluują. Obecnie zarówno Biedronka, jak Lidl coraz mniej przypominają dyskonty i mocniej zbliżają się do supermarketów, które z kolei schodzą trochę „niżej", wprowadzając coraz więcej produktów pod marką własną. Wobec tego na rynku tworzy się nisza dla projektu typowo dyskontowego, gdzie stosuje się standardowe ułożenie sali sprzedaży, a oferta jest „skrojona pod klienta". Chcemy tę sytuację wykorzystać, wprowadzając na rynek nasz koncept dyskontu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ra 15-04-2014, 09:53:
Super tyle ze nie ma miejsca dla ciebie - baranie!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH