Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z Jackiem Roszykiem, prezesem Żabka Polska

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Łukasz Stępniak
  • Data: 02-01-2012, 16:29
Wywiad z Jackiem Roszykiem, prezesem Żabka Polska
Na zdj. Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska

Prezes Żabka Polska, Jacek Roszyk, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o prognozach dla rynku detalicznego na 2012 r., planowanych inwestycjach w sklepy Żabka i Freshmarket, rozwoju formatu convenience w Polsce, oraz nadziejach związanych z projektem "Sklep za czynsz".

Jak wyglądają perspektywy dla handlu na najbliższe miesiące?

To co dzieje się w takich krajach jak Grecja, czy Włochy nie poprawia nastrojów ani rynków kapitałowych, ani zwykłego konsumenta. Widać, że obecny rok jest dla handlu detalicznego w Polsce gorszy niż rok 2010. W I kw. tego roku, po raz pierwszy od 8 lat zanotowano spadek wartości sprzedaży produktów FMCG. II kw. był trochę lepszy, ale rozczarowały wyniki sprzedaży w lipcu. Nastroje więc nie są najlepsze. Należy podkreślić, że wyniki sieci są różne w zależności od formatu w jakim dany operator handlowy działa.

Nie można uogólniać i mówić że wszędzie jest źle. Można powiedzieć, że mamy obecnie zdecydowanie czas dyskontów. Pytanie brzmi, czy są to jedynie trendy związane z koniunkturą, czy może są to trendy strukturalne, długookresowe zmiany w nawykach zakupowych konsumentów. Od 3-4 lat duże problemy w funkcjonowaniu mają hipermarkety. Według badań, które ostatnio widziałem możliwości rozwoju formatu hipermarketów już się wyczerpały. To co pokazuje ten raport - porównując polski rynek do krajów zachodniej Europy - to perspektywa dynamicznego rozwoju sklepów dyskontowych, a także rozwoju sklepów działających na rynku proximity, czyli marketów zlokalizowanych blisko klienta „po sąsiedzku".

Będzie rozwijał się również format convenience, czyli sklepów najbliżej klienta. Każdy z tych formatów zaspokaja inne potrzeby konsumenta, od zakupów cotygodniowych, po zakupy codzienne. Klienci sklepów Żabka deklarują w ankietach, że odwiedzają nasze sklepy dwa, trzy razy w tygodniu. W tym będziemy szukać swoich szans i na tym opieramy naszą strategię rozwoju.

Jeśli chodzi o generalną sytuację, to rok 2012 będzie bardzo podobny do roku 2011. Nie spodziewałbym się jakiegoś przełomu na lepsze, chociażby ze względu na to co dzieje się w światowej gospodarce i co z pewnością przełoży się na zachowania konsumentów w Polsce.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ajent 03-01-2012, 10:51:
Wszystko pięknie tylko dlaczego 80% ajentów szykuje się do pozwu zbiorowego przeciwko sieci. Ankieta zamieszczona na forum ajentów dobitnie pokazuje jaki to biznes. Kto na tym zyska? Zapewne jak zwykle tylko właściciel sieci. Nie polecamy współpracy z siecią. Lepszy mały ale własny biznes. Te wypowiedzi na łamach portalu spożywczego to tylko próba wmawiania właścicielom sklepów jak to warto oddać sklepy żabce. Nikt nigdy nie wyszedł dobrze na takiej współpracy z funduszami. To że żabki nie rozwijają się od lat jest wynikiem braku współpracy z ajentami i drożyzny. Sieć żabka należy do najdroższych sklepów w Polsce. Rotacja w śród ajentów na poziomie ok 50% świadczy także o braku możliwości uzyskania godziwego dochodu przy współpracy z siecią. No i jeszcze umowa jaka sieć zawiera z ajentami. Sprytna i prowadząca do całkowitego ubezwłasnowolnienia przedsiębiorców jakimi są ajenci.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.