Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wyzwanie dla h@ndlu

  • Autor: Małgorzata Bożym
  • Data: 28-02-2013, 14:06
Wyzwanie dla h@ndlu

Eksperci rynku potwierdzają, że od handlu internetowego nie ma ucieczki. Uruchomienie tej formy sprzedaży w dużych sieciach handlowych to tylko kwestia czasu. Niestety, dobry e-sklep spożywczy to poważna inwestycja i duże wyzwanie operacyjne.

Ostatnie badania firmy doradczej OC&C Strategy Consultants pokazują, że sprzedaż przez internet staje się dziś koniecznością i warunkiem wzrostu dla firm detalicznych na całym świecie. Analitycy OC&C wskazują, że wzrost roli zakupów internetowych w handlu detalicznym wynika ze znacznego zmniejszenia wielu odwiecznych barier. Klienci europejskich sklepów internetowych znacznie rzadziej niż 5 lat temu narzekają na zbyt wysokie koszty dostawy (tak twierdzi 25 proc. z nich wobec 34 proc. 5 lat wcześniej), niezbyt bezpieczne formy płatności (5 proc. wobec 21 proc.), brak karty kredytowej (7 proc. wobec 16 proc.), czy też niepewność dotyczącą gwarancji (6 proc. wobec 14 proc.). Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty rodzimego handlu internetowego w ubiegłym roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych.

Ile na e-zakupy?

W raporcie "eCommerce 2012" Internet Standard czytamy, że na rynek elektronicznej sprzedaży właściciele sklepów spożywczych dopiero wchodzą. Branża nie radzi sobie jednak zbyt dobrze - po upadłości sieci sklepów Bomi upadłość ogłosił także a.pl. Być może wejście na rynek takich handlowych gigantów jak Biedronka spowoduje gwałtowny wzrost tego segmentu, bo na razie rozwija się on raczej powoli.

Według szacunków spółki Alma24.pl, wartość polskiego rynku e-delikatesów wynosi około 130 mln zł. Nadal stanowi on jednak niewielką część całego rynku produktów spożywczych.

- Wartość tego segmentu nie jest w Polsce jeszcze tak duża, jak byśmy sobie tego życzyli, ale jego dynamika jest wyższa niż całego e-commerce - zaznacza Stanisław Krzaklewski, dyrektor projektu internetowego Alma24.pl.

Michał Probulski, wiceprezes zarządu spółki E-solver, zwraca uwagę, że 30-proc. wzrosty rynku e-commerce są imponujące tylko na pozór, gdyż mamy do czynienia z bardzo niską bazą. W większości zestawień branż obecnych w handlu internetowym, FMCG jest pomijana lub okupuje ostatnie pozycje jeżeli chodzi o udział. - Jeszcze parę lat temu 100-proc. wzrosty nie były niczym zaskakującym. To jest naturalne zjawisko. Wygaszanie dynamiki jest związane z istotnymi zmianami na tym rynku, który wbrew oczekiwaniom wielu podmiotów okazał się wyjątkowo trudny.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH