Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wyzwanie dla h@ndlu

  • Autor: Małgorzata Bożym
  • Data: 28-02-2013, 14:06
Wyzwanie dla h@ndlu

Eksperci rynku potwierdzają, że od handlu internetowego nie ma ucieczki. Uruchomienie tej formy sprzedaży w dużych sieciach handlowych to tylko kwestia czasu. Niestety, dobry e-sklep spożywczy to poważna inwestycja i duże wyzwanie operacyjne.

Ostatnie badania firmy doradczej OC&C Strategy Consultants pokazują, że sprzedaż przez internet staje się dziś koniecznością i warunkiem wzrostu dla firm detalicznych na całym świecie. Analitycy OC&C wskazują, że wzrost roli zakupów internetowych w handlu detalicznym wynika ze znacznego zmniejszenia wielu odwiecznych barier. Klienci europejskich sklepów internetowych znacznie rzadziej niż 5 lat temu narzekają na zbyt wysokie koszty dostawy (tak twierdzi 25 proc. z nich wobec 34 proc. 5 lat wcześniej), niezbyt bezpieczne formy płatności (5 proc. wobec 21 proc.), brak karty kredytowej (7 proc. wobec 16 proc.), czy też niepewność dotyczącą gwarancji (6 proc. wobec 14 proc.). Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty rodzimego handlu internetowego w ubiegłym roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych.

Ile na e-zakupy?

W raporcie "eCommerce 2012" Internet Standard czytamy, że na rynek elektronicznej sprzedaży właściciele sklepów spożywczych dopiero wchodzą. Branża nie radzi sobie jednak zbyt dobrze - po upadłości sieci sklepów Bomi upadłość ogłosił także a.pl. Być może wejście na rynek takich handlowych gigantów jak Biedronka spowoduje gwałtowny wzrost tego segmentu, bo na razie rozwija się on raczej powoli.

Według szacunków spółki Alma24.pl, wartość polskiego rynku e-delikatesów wynosi około 130 mln zł. Nadal stanowi on jednak niewielką część całego rynku produktów spożywczych.

- Wartość tego segmentu nie jest w Polsce jeszcze tak duża, jak byśmy sobie tego życzyli, ale jego dynamika jest wyższa niż całego e-commerce - zaznacza Stanisław Krzaklewski, dyrektor projektu internetowego Alma24.pl.

Michał Probulski, wiceprezes zarządu spółki E-solver, zwraca uwagę, że 30-proc. wzrosty rynku e-commerce są imponujące tylko na pozór, gdyż mamy do czynienia z bardzo niską bazą. W większości zestawień branż obecnych w handlu internetowym, FMCG jest pomijana lub okupuje ostatnie pozycje jeżeli chodzi o udział. - Jeszcze parę lat temu 100-proc. wzrosty nie były niczym zaskakującym. To jest naturalne zjawisko. Wygaszanie dynamiki jest związane z istotnymi zmianami na tym rynku, który wbrew oczekiwaniom wielu podmiotów okazał się wyjątkowo trudny.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.