Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zdrowo i smacznie na talerzu juniora

  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 14-03-2016, 14:54
Zdrowo i smacznie na talerzu juniora

Do słodyczy i słonych przekąsek dzieci przekonywać nie trzeba. Ale jak zachęcić dzieci do nabiału, wędlin, warzyw i owoców? Producenci starają się być kreatywni w przekonywaniu małych konsumentów do ich produktów. Jednocześnie muszą jak najlepiej wykorzystać rynek teraz, bo polskie społeczeństwo coraz bardziej się starzeje.

Producenci powszechnie stosują innowacje dotyczące smaków, projektów opakowań oraz kształtów po to, by przyciągnąć uwagę młodszych konsumentów. Junior Fiku Miku - paluszki o smaku kakaowym, kolorowe wędliny z wizerunkiem misia, wędliny w opakowaniach z postaciami z kreskówek, sery żółte w zarysie misia czy nieśmiertelne parówki to tylko niektóre pomysły firm na zainteresowanie nimi dzieci.

- Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych, poczynając od wyrobów mlecznych, napojów owocowych, słodyczy czekoladowych, przekąsek, wyrobów piekarniczych, płatków śniadaniowych, a kończąc na przemyśle cukierniczym oraz gumach do żucia - ocenia Honorata Jarocka, analityk sektora żywności i napojów z firmy analitycznej Mintel.

- Najbardziej powszechne strategie wykorzystywane podczas wprowadzania na rynek nowych produktów przeznaczonych dla dzieci obejmują projektowanie zabawnych i kolorowych opakowań, często przedstawiających postacie ze znanych bajek lub fikcyjnych bohaterów; nowe, ekscytujące smaki oraz kształty produktów. Producenci muszą się wykazywać niemałą kreatywnością, ponieważ dzieci to wymagający konsumenci, otwarci na zmiany i innowacje - dodaje analityk Mintela.

Producenci muszą jednak spieszyć się z pomysłami, ponieważ za kilkanaście lat rynek małego konsumenta zacznie się kurczyć. Polska jest bowiem najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej. Do 2035 roku osoby w wieku 65 lat i więcej będą stanowić około jednej czwartej ludności naszego kraju.

Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji naszego kraju maleje nieprzerwanie od lat 90. ubiegłego wieku. W latach 1980-1990 dzieci i młodzież do 17 lat stanowiły prawie 30 proc. społeczeństwa; na początku tego wieku - już tylko niecałe 25 proc. Z danych GUS na koniec 2014 roku wynika, że ponad 18 proc. Polaków (6 mln 943 tys.) to dzieci i młodzież do 17. roku życia. Na początku lat 90. rodziło się w Polsce ok. 550 tys. dzieci rocznie, a w 2013 r. już tylko niespełna 370 tys.

Pomysły producentów

Producenci od dawna prześcigają się z pomysłami na przekonanie dzieci i oczywiście ich rodziców do oferowanych produktów żywnościowych.

Kilka lat temu Zakłady Mięsne Henryk Kania miały ciekawy pomysł na oferowanie produktów dla dzieci. W 2007 roku rozpoczęły współpracę z firmą Disney.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH